• Sukaplumbagasi.com Geri Döndü!
  • Lütfen Kuralları Okuyalım!
Hoşgeldin, Ziyaretçi: Giriş Yap Üye Ol


Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Yan yüzme ve baloncuk çıkartma
#1
Herkesin 30 Ağustos zafer bayramı kutlu olsun öncelikle.

Arkadaşlar Hakkı ya sabah yem vermek için gittiğimde çok hafif bir şekilde yan yüzdüğünü gördüm. Hemen telaşlandım. Aldığım günden beri ısıtıcısı 28 derecede aktif halde. Hatta annem kimi zaman kışın tak hayvanı haşlıcaksın gibi laflarına maruz kaldığımda oldu T65y

Herneyse çok hafif sağa eğimli olarak yüzdüğünü farkettim. Ama her dakika değil ara ara öyle yapıyor. Mesela suyun üstüne nefes almaya çıktığında gibi. 13 gündür benimle ilk defa böyle birşeyi gözlemledim. Yeni birşey olduğu belli. Dün cuma günü sipariş verdiğim lamba geldi. 40w soft ampul almıstım. Sıcaklık gayet iyiydi dün 1-1,5 saat aralıksız kabuğunu kuruttu sıpa. Kabuk değişme aşamasında oldugundan özen veriyor sanırım. Akşam üstü lambam max 40 w , ampul de 40 w tı fakat bir şekilde ampul bozuldu. Sabahleyin (yeni geldim eve) abartmıyorum 7 tane elektricik gezdim. Hiç birinde 40w soft ampul yok. 25,60,75 w var. Dün aldığım tekfen 40w soft tu. Hiç bi yerde bulamayınca 25w philips soft ampul aldım. Şimdi ölçtüm 30-31 derece kuru alan sıcaklıgı.

Bu arada kısaca anlattım ki durumu hastaysa veya değilse sağlıklı öneriler gelsin diye. Çok hafif yan yüzdüğünü gördüm, iştahı yerinde. Hareketinden birşey kaybettiğini düşünmüyorum. Suya batma olayını görmedim ama suyun dibine inip çıkıyor. Ayrıca gözlerde kapanma, kabuk altında pembeleşme ve salya sümük olayı yok. Yalnız ara ara suya büyük kabarcık cıkartıyor. Nefes alma şeysi diceksiniz ama 1-2 kere büyük baloncuk çıktı
 
#2
hastalık konusunda pek zannetmiyorum çünki 1 belirti fln var , o yan yüzmeyide ben yanlarına gidince filan yapıo bnmkiler bi sorun yok .
Xnkhq.png
 
#3
Şu baloncuk benimkide cıkartıyor ama yan yüzme yok benimkinde.Ff
Vien ve Kahraman.Mutlu arkadaşlarBiggrin
 
#4
Arkadaşlar lambayı açtığımda kuru alanın üstünde bizimkisi baya kalıyor. İdeali nedir? Şuan oranın sıcaklığı 33-34 derece. Su 28. Ama memnun galiba halinden. Kafasını germiş hatta lambaya doğru.
Çok fazla kalmasın diye arada yanına uğruyorum arada suya kaçmasını sağlıyorum problem olmasın diye.

İdeali nedir?
 
#5
bence bi sorun yok benimkiler bazen sırt üstü bile yüzüyorlar ama hiç hastalık belirtiside göstermediler daha

bence bi sorun yok benimkiler bazen sırt üstü bile yüzüyorlar 7b8499a6 ama hiç hastalık belirtiside göstermediler daha
Sülo ve Hüso T65y
 
#6
Hiç toplam süreyi ölçmedim kuru alandaki ama şöyle diyebiliriz kapluş kuru alanda gerine gerine kuruyorsa herşey yolunda keyfi de yerinde, kuru alana çıkmış sadece oturuyorsa problem oladabilir olmayadabilir 7b8499a6 Bence de kuru alan sıcak olduğu ve günlerdir gerine gerine kuruyamadığı için kuru alanda şimdi. Bir hastalık olduğunu zannetmiyorum ama tabii gözlemlemek gerek.
 
#7
Öncelikle ampulle sorun yaşamana üzüldüm. Malesef ki soft ampul bulmak işkence. Zaten gittiğim bazı elektrikçiler ne olduğunu dahi bilmiyordu. O yüzden bulduğum yerde sona kalan 2 tanesini aldım. Birini kullanıyorum diğeri yedek olarak saklıyorum. Bir daha denk gelirse stoklamayı düşünüyorum Biggrin

Yan yüzmenin bir sorun boyutunda olduğuna emin misin? Baloncuk çıkartma durumunu neredeyse her kaplumbağa yapıyor. Pakize çıkarttığı baloncukları yutmaya çalışıyor hatta 7b8499a6 Her burnundan sıvı fışkırtmak, baloncuk çıkartmak akciğer enfeksiyonu belirtisi değildir
Bakınız Pakize:
fsddf.jpg

Kuru alan sıcaklığı 31-32 derece ideal. Zaten sıcak günlerdeyiz 25 watt yakına konulduğu zaman yeterli olacaktır.

Evet, akciğer enfeksiyonu belirtilerinde kuru alanda çok kalma vardır. Fakat bu kuru alanda kalma bacaklarını gerip keyif çatma şeklinden çok uyku halinde olma şeklindedir. Bir kaplumbağanın günde 3-4 saatini kuru alanda geçirmesi normal bir şeydir. O nedenle miniği kuru alandan kovmaya çalışma 7b8499a6
cooltext6435449391.png
-Pakize Totales'ime...-
 
#8
Tuba hanım onu bende düşündüm 10 günün acısını çıkartıyor sanırım T65y

Belkız, sorma ya 7 tane yere gittim. 40lık yok. Piyasdan kalktı diyor. 25 i var 60 ı var 75 i var 40 nasıl olmaz? Aradan kaynak yapan 40 w lık ampulu kaldırmışlar piyasdan T65y

açıkcası problem boyutudunda olup olmadığını anlayamadım. Çok hafif eğimli yüzüyordu. Bu arada lamba yanarken zaman zaman geriniyor. Zaman zaman transa geçiyor. Yani yarı uyku hali gibi kuru alanda ayakta uyumak deyimini yapıyor gibi 7b8499a6

Bir sorun teşkil eder mi bilmiyorum yani düne kadar havalar sıcaktı. Dün soğudu baya. Lambada dün gelince biraz lambanın altında güneşlendik. Acaba ondan mı kaynaklanır diye düşünüyorum da başka bir problemimiz yok şükür. Bekleyip görücez sanırım.

Birde sormak istediğim birşey var arkadaşlar. Kuru alanda dururken böyle aralıklarla ağzını açıp çok afedersiniz ama geğirir gibi bir hareket yapıyor, neden yapıyo olabilir ? [/b]
 
#9
benim edinin keyfi yerinde demekki kuru alanda büdünün üstüne çıkıp geriniyodu Biggrin
Xnkhq.png
 
#10
Kapluşlar ara sıra esnerler, söylediğiniz hareket o olabilir ancak sık sık ağzını açma ve nefes almaya çalışma hastalık belirtisidir.
 
  


Hızlı Menü:


1 Ziyaretçi