Su kaplumbağası ne kadar büyür, yavru su kaplumbağası ne yer, kaplumbağa kaç yıl yaşar gibi merak ettiklerinizin yanı sıra hastalıkları, beslenmesi ve bakımı hakkında bir çok bilgiye sitemizden ulaşabilirsiniz.
Kırmızı yanaklı su kaplumbağası hakkında merak ettiğiniz tüm soruları sorabilir ve hızlıca cevap alabilirsiniz.

Üye Ol!

Solunum yolu enfeksiyonu olduğu

Asel

Yeni Üye
Katılım
23 Nis 2022
Mesajlar
9
Merhaba. Benim 11-12cm uzunluğunda kırmızı yanaklı bi su kaplumbağam var. Yemini günde 1 öğün öğlen saat 12-13 gibi veriyorum. Dün yemini verip yanından ayrıldım. Akşama kadar yanına pek uğramadım dışarda işlerim vardı. Akşam saat 10 gibi gittim bakmaya ve sabah versiğim yemlerin hiçbirini yemediğini gördüm. Normalde yem kutusunu görünce deliye dönerdi ama gosterdiğimde hiç ilgilenmedi bile hemen suyun ısısına baktım 22 dereceye düşmüş ısıtıcım çalışmıyodu. Ankarada oturuyorum hemen veteriner araştırdım sonunda bitane buldum su kaplumbağalarıyla ilgilenen veteriner çok az gerçekten. Alt kabuğunda şişlik olup olmadığını sordular hafif şişmiş dedim. Nefes alışını sordular hırıltılı nefes alıyodu onu soyledim. İştahsızlık var halsizlik var bu soyledikleriniz solunum yolu enfeksiyonu belirtisi dediler. Muayeneye getirmelisiniz sonrada ilaç tedavisine başlarız dediler. Yarın saat 18.30'dan sonra su kaplumbagalarıyla ilgilenen hekimimiz gelicekler sizde o saatlerde gelebilirsiniz ne kadar erken gelirseniz o kadar iyi dediler. Telaştan uyuyamıyorum saat 05.17 bugün akşam gotürücem veterinere umarım doğru tedavi uygularlar. Size danısmak istedim kaplumbağamda hıriltılı nefes alma, su yüzeyinde hareketsiz durma, halsizlik, iştahsızlık, alt kabuğunda şişlik var. Farkeder etmez suyundan çikarıp ısısı 28 derece olan başka bi kaba suya koydum yüzebileceği kadar büyük. Tavuk çok sever arada haşlanmıs veririm ayda bir iki kere. Tavuk haşladım onları yedi. Şu an su yüzeyinde hareketsiz duruyo ve çok derin nefes alıp veriyo ciddi şekilde nefes alırken oynuyo suda. Dibe hiç inmiyo öylece duruyo göğsündeki şişlik akşamdan beri biraz arttı. Veterinere götürene kadar dayanamazsa diye çok korkuyorum durumu ciddimi benmi çok abartıyorum. İnşallah dayanırsa veterinere gotürdükten sonra size verdiği ilaçları soylerim kullanmadan önce doğrumu değilmi danışmak istiyorum. Lütfen yardımcı olursanız çok sevinirim veterinere gidene kadar yapmam gereken bişey varmı oylece bekleyemiyorum zaman geçmiyo😢😢
 

cem

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
24 Eki 2012
Mesajlar
24,357
Foruma hoş geldiniz.
Hayvanın her tarafından birer resmini çekip atabilir misiniz?

Cevap yaz kutucuğundaki resim şekline basıp yükleyeceksiniz.

Bu altbağa şişmesi nedir onu anlamadım kabuk nasıl şişiyor. Kabuk mu et doku mu şişik? Bacaklar mı, ön bölge mi?

Hayvana yem harici başka ne veriyorsunuz?

Su ısıtıcı yanında ısıtma lambası kullanıyor musunuz?

Vitamin damla var mı?

Nefes alırken başı ileri atıp nefes alıp verme var mı?

Suda yamuk durma var mı?

Hayvanı dışarı çıkardınız mı, esintiye maruz kaldı mı? Bu hastalık bir günde olmaz. Evveliyatı var.

Tedaviyi ben mi önereyim hekime mi gideceksiniz.
 

Asel

Yeni Üye
Katılım
23 Nis 2022
Mesajlar
9
20220423_143300.jpg
20220423_143319.jpg
20220423_143347.jpg
20220423_143401.jpg
Hoşbuldum. Alt kabuğunun ön tarafında hafif şişlik var. Veterineri aradıgımda ilk sordukları soru şişlik varmı oldu. Kabuk nası sişer anlamadım. Bacaklarında bir şey yok falan kabuğu şiş önceden boyle değildi. 2 gün önce kuru alanına küçük bi parça çilek koydum ben yedi sanıyordum fakat çilek suya düsmüş kuru alan rampasının altında kalmış. Gece akvaryumu temizlerken oradan çıktı. Kuru alanda ayrıyetten ısıtıcı lamba yok üzeri kenarları kapalı rampanın yanları delikli telle çevrili oradan hava alıyo fakat decesi 30 falan olur genelde. Vakit bulduğum her an güneşe çıkarırım. Evimiz bahçeli yazın bahçede güneşte gezinir sonra gölge yere geçer. Vitamin damla yok. Arada haşlanmış yumurta akı ve tavuk veriyorum. Yağsız kıyma veriyorum gene haşlayarak. Nefes alırken başını ileri atmıyo ama hırıltılı nefes alıyo. Suyun yüzeyinde hareketsiz duruyo nefes alırken batıp çıkıyo, ayaklarının altındaki deri bölgesi baya içeri çekiliyo. Önceden bukadar olmazdı. Diğer yazılarınızı okudum çoğunda veterinerlerin verdiği ilaçlar yanlış olmuş. Gideceğim yeri tanımıyorum çok oy alan uzman bi doktor ama genede buradaki yaziları okuduktan sonra çok tedirgin oldum. Akşam 6 buçukta randevusu var ama ben size danışmak istedim bu siteyi yeni buldum keşke önceden haberim olsaydı daha bilgili olurdum en azından. Sizinde görüşünüzü almak isterim veteriner yanlış tedavi uygulamaya kalkarsa önceden haberim olmuş olur
 

cem

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
24 Eki 2012
Mesajlar
24,357
Siz hekim işini bırakın. Anlattığınız verilere göre hayvan daha ilk safhada. Bu boydaki hayvan için ölümcül değil. Eczaneden gidip genta marka göz damlası alın. Sabah akşam 5 damla ağzına damlatın. Yiyorsa stick yeme damlatıp elden uzatın alıp yesin. Yemde yemiyorsa hayvanı dik tutup ruj sürer gibi ağız çevresine 10-15 saniye arayla 6-7 damla sürün bir kısmı girer. Boş yere hekime götürüp para vermeyin. Hayvan toparlayana kadar yemi ikiye bölüp günde iki öğün yapalım. Bu ilaçlı yemi ilk vereceğiniz yeme damlatacaksınız. Tadı değişik olacağı için sonra verirseniz yemez.

İkincisi dışarı çıkarmayın hastalık kapması güneşe çıkarmanızdan kaynaklı. Zararı var faydası yok. Üşütür, güneş çarpmasına bağlı ölebilir, zararlı uvc ışınına maruz kalır. Çimdeki pislik, bakteri, mikroba ve kimyasala maruz kalır. Kedi köpek idrarı ve tüyü, tarım ilaçları vs. Pencereden gelen esinti, klima vs. Akciğer enfeksiyonu nedenidir. Evde de dışarı çıkarmayın. Kir, toz göz kulak enfeksiyonu sebebidir. Ayrıca salmonella bulaştırma riski mevcut. Her hayvanda vardır ama sucul ortamda yaşadıkları için bulaşı riski fazladır. Hayvana temas sonrası elinizi sabunlayın. Öncesinde de hayvana birşey bulaştırmamak için sabunlarız.

Hayvanda obezlikte var bu verdiğiniz gıdalarla da alakalı. Hayvan gerekli besinleri alamıyor. Sürekli protein ile beslenme gut hastalığına neden olur. Yani eklem iltihaplanması. Hayvan hareket ettiğinde acı çektiği için mümkün olduğunca hareketten kaçınır. Bu var mı bilmiyorum tabi.

Akvaryum ölçüsü nedir? Hayvanla birlikte akvaryumda büyümez ise hayvan yeterli alan bulamayacağı için yüzüp enerji harcayamaz bu da obezliğe neden olur.

Yem hiç mi kullanmıyorsunuz? Varsa isimleri nedir? Ona göre alacaklarınızı yazayım.

Tatlı, tuzlu, yağlı, baharatlı, acı, işlenmiş et ürünleri ve süt ürünleri vermiyoruz. Roka, reyhan gibi kokulu bitkilerden vermiyoruz.

Su 28 derece kuru alan 32 derece olacak şekilde ısıtıyoruz.

Lamba olarak mandallı yada deveboynu dediğimiz akrobat lamba kullanırız.
111620.jpg



Ampul olarak filamanlı 40-60 W eski tip armut ampul yada halojen 42-52-53 W armut ampul kullanıyoruz.
IMG_20200229_214826.jpg



Soft olması tercih sebebi ama bulamazsanız şeffaf alırsınız.

Lamba gereklidir, yaz kış günde 12 saat yanar. Isıtması yanında, kabuğu kurutup üzerinde yosun ve mantar gibi oluşumların önüne geçer. Eski plakaların gerilip atılmasını sağlar.

Hayvan tam 10 cm kabuk boyunda ise şu haliyle dişi, boyu daha küçük ise yüzük parmağı ve orta parmağına denk gelen tırnaklara bakın onlar uzamaya başlarsa erkek olacaktır.

Her iki gözünün yakından net bir resmini çekebilir misiniz?

Kulaklar sağlam, kabuk yapısı düzgün ve herhangi bir deformasyon yok.
 
Son düzenleme:

Asel

Yeni Üye
Katılım
23 Nis 2022
Mesajlar
9
Cevabınızi çok geç gördüm veterinere götürmüştüm. Antibiyotiğe başladılar adını sormayı unuttum bana bi şırıngada verdiler 0.2ml var içinde bunu beşe bölmemi ve her gün suyuna damlatmamı istediler her seferinde suyu değiştirmemi söylediler 50tl aldılar sadece. Akşam 10 gibi damlattım suyuna ısısı sabit 28 derecede. Damlattiktan bikaç saat sonra baya toparladı enerjisi yerine geldi eskisi gibi yem kutusunu görünce heyecanlanmaya başladı. Günde bir öğün kafası büyüklüğünde ahm marka sticks yemden veriyorum. Akşam yem istemeye başlayınca yarısını verdim güzelce yedi. Suda yüzmeye oynamaya başladı, derin nefes alış verişi azaldı. Akvaryum 35 litre. Eskiden kurutulmuş karideslerden veriyodum yem olarak ama onun yeterli olmayacağını yanlış bi beslenme olduğunu soylemişti başka bi veteriner. Rotifish marka sticks yem kullanmaya başladım ondan sonra ara ara karides, haşlanmış yumurta akı, haşlanmış tavuk vermeye başladım. 2 aydır ahm sticks kullaniyorum. Önerdiğiniz lambaları bir an önce temin etmeye çalısıcam çok teşekkürler. Ben güneşe çikarıp bahçede gezdirdiğimde iyi bişey yaptığımı sanıyodum bilmeden neler yapmışım.. bazen odamda gezinir yerde esintiyi önleyip ısıtıcı açıyorum yanımda takılıyo ve ilk işi kabuğunu kaşıyacak yerler bulmak oluyo. Bu konuyu danışacak kimse bulamamıştım kabuğu çok fazla kaşınıyo ve sudan çıkıp bi süre kuru alanda durduğunda kavlayan yerleri görünüyo ama bi türlü atamadı onları. Işikları aldığımda bu sorunu düzelirmi ışık olmadığı içinmi bir türlü atamadı üzerinden
20220424_040228.jpg
Screenshot_20220424-041620_Gallery.jpg
 

cem

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
24 Eki 2012
Mesajlar
24,357
Tamam gözleri canlı ve güzel. D vitamini eksikliği de gözükmüyor.

Antibiyotiğin ismi ve etken maddesinin oranı ne bilmediğim için birşey diyemiyorum ama hayvan toparlar.

Akvaryum ufakmış. Obezlik bundan kaynaklı. Boyca uzun akvaryum yüzerek sağlıklı gelişimini sağlarken derinlik akciğerlerini geliştirip nefes tutma kapasitesini artırır. 80*35*50h ve 7 mm cam kalınlığında veya o civarda bir ara geçişli akvaryum yada doğrudan ömürlük bir akvaryuma geçebilirsiniz.

Kaşınırken arkasını sağa sola sallar. Buna twerk hareketi deriz. Kaşınma hali varsa mango yada mopani kökü alacaksınız. Yalnız halihazırdaki bu akvaryuma sığmaz. Ölçüsü 10 ila 15 cm eninde, 35 cm boyda olacak. Düz yere konduğunda hayvanın altına girebileceği bir boşluk olmalı. Geniş açılı ters V tarzında. Hayvan altına girip kaşınarak o plakaları atar.

Açılan, aralanan plaka varsa tırnağınızla yada ağzı düz cımbızın bir kanadını açılmış plakadan içeri sokup ileri ittirerek tutup yukarı kaldırın. Plaka olduğu gibi tek parça olarak çıkabilir yada parça olarak kırılıp çıkabilir. Bu sorun değil kalan kısım sonra açılıp düşer.

Yem olarak ahm pek makbul bir yem değil. Bitince bir daha almayın. Ek olarak omega one adult turtle sticks, dajana gammarus sticks ve tropical biorept W yemleri alın. Dajana repti sticks yemi de alabilirsiniz. Ona göre program yaparız.
 

Asel

Yeni Üye
Katılım
23 Nis 2022
Mesajlar
9
Çok teşekkür ederim yeni bir akvaryum alacak durumum yok şu anda en kısa zamanda temin etmeye çalışıcam. Yem bittikten sonra söylediğiniz yemleri alırım tekrar size yazarım. Tekrardan çook teşekkür ediyorum bilmediğim çoğu konuda beni aydınlattınız😊 birde ömürlük akvaryum olarak ölçüleri kaç olmalı
 
Son düzenleme:

cem

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
24 Eki 2012
Mesajlar
24,357
Ömürlük akvaryum tek hayvanda 100*50*50h ve 10 mm cam kalınlığında olacak ama 100*50*60h olsa daha iyi olur. Üstte sınır yok.

Hazır akvaryumlarda üst sınır cam kalınlığı 7 mm'dir. Hayvan büyüdüğünde kalın kabuğunu cama vurup çatlatabiliyor.

Yemleri bir şekilde alın farklı yemler farklı ihtiyaçlarını karşılar. Bu önerdiklerim kaliteli yemler arasında biraz daha makul fiyatlı olanlar. Netten daha ucuza alırsınız. Atakan petshopta var.

Bu konuyu da inceleyin

Hayvanın durumu hakkında irtibatta kalalım ara ara bilgi verirsiniz. Takıldığınız yerleri sorun.
 

Asel

Yeni Üye
Katılım
23 Nis 2022
Mesajlar
9
Çok teşekkür ederim yemleri hangi gün nasıl vereceğim konusunda takılmıştım sağolsun emre bey hepsini ayrıntılı anlatmış. Dün antibiyotiğin 2. Dozunu vermek için akvaryumu temizledim saat 11 gibi. Suyunu doldurup ilacı koydum. Kaplumbağamı içine koydum iştahı hala kapalı yem kutusunu görünce heyecanlanıyo ama 1-2 tane yiyip uzaklaşıyo. Akvaryuma geri koyalı 10dk olmadı geri geldiğimde dışkısında bi gariplik farkettim hafif kahverengimsiydi ve suyun yüzeyine çikmıştı. Normalde dibe çöker filtrede onu çeker. İlaçtan dolayı böyle şeyler olabilirmi yoksa farklı bi hastalıkmı var ama bikere boyle çıktı dışkısı ondan sonrakinde elimdeyken yaptı rengi normaldi
 

cem

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
24 Eki 2012
Mesajlar
24,357
Yediği yiyeceklere göre dışkı rengi değişebilir. Normali kahverengi olur. Reptomin yem gibi yeşil ve bitkisel gıdalarda yeşile çalar.

Hayvan doğru dürüst yemiyor demiştiniz. Dışkı gaza bulanmışsa içinde hava vardır o halde yükselir. Hayvanlar yüzeyden yem yerken, ağız açıp kaparken bir miktar hava yutar. Yediklerinden kaynaklı gaz oluşabilir. Bu sürekliliği olan birşey değil. Normal yeme düzenine geçinde düzelir.

Yem kalite bir yem değil. Omega one adult turtle sticks ve dajana gammarus sticks yemleri alın. Tropicali sonraya bırakın. Bunları iştahla yer.
 

Asel

Yeni Üye
Katılım
23 Nis 2022
Mesajlar
9
Merhaba cem bey ben asel. Kaplumbağam için bana söylediğiniz akvaryumu alabilecek yeni durumum oldu. Ömürlük akvaryum yaptırcaz. Çevredeki camcılarla konuştuk 6mm tamperli camın uygun olacağını söylediler. Fakat güzel bir kuru alanım ve ışıklandırmam yok ve bütçem maalesef çok sınırlı. Attığınız linki inceledim fakat örnek akvaryum fotoğraflarını açamadım. Sizden ricam bana yapabileceğim uygun bir örnek akvaryum fotoğrafı atmanız. Şimdiden çok teşekkürler
 

cem

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
24 Eki 2012
Mesajlar
24,357
6 mm cam kalınlığı olmaz. Tamperli camda olmaz. Köşe bir yerden darbe alırsa cam tuz buz olur. Üstüne kuru alan oturacak o ayrı bir ağırlık. Normal cam olacak. Onlar balık akvaryumu gibi düşünüyor öyle değil.

Ölçüyü ne yapacaksınız?

Bu konuya resimleri atmıştım buradan inceleyin. Eski program işi paraya dökünce tüm resimler gitti.

 

Asel

Yeni Üye
Katılım
23 Nis 2022
Mesajlar
9
6 mm cam kalınlığı olmaz. Tamperli camda olmaz. Köşe bir yerden darbe alırsa cam tuz buz olur. Üstüne kuru alan oturacak o ayrı bir ağırlık. Normal cam olacak. Onlar balık akvaryumu gibi düşünüyor öyle değil.

Ölçüyü ne yapacaksınız?

Bu konuya resimleri atmıştım buradan inceleyin. Eski program işi paraya dökünce tüm resimler gitti.

100*50*50h yaptırmayı düşünüyorduk. Tamperli cam olmazsa işler değişti. Attıgınız konuyu inceledim. Taban 8 yanlar 6mm yaptırmışsınız. Bende fotoğraftaki gibi ve sizle aynı ölçülerde bi akvaryum yaptırabilir miyim? Kaplumbağamın kabuk boyu 16cm oldu. Sizden bilgi istedikten sonra babamla konuştuk. Akvaryumu yaptırırız iyi hoş ama onu taşıyacak bi sehpamız yok dedi. İkinci el akvaryumlara bakıyorum genelde ölçüleri 100*40*50 yada 100*30*50 oluyor. Cam kalınlıkları 6mm oluyor. Sehpalı satilanlar var. Durumumuz çok iyi değil bu yüzden en uygun nasıl oluyorsa onu yapmak yada almak istiyorum. Ailem sahiplendirmek istiyor ben şehir dışında üniversiteye başlayacağım ve onların kaplumbağaya fazla vakitleri olmayacak. Dış filtrem bile yok bu akvaryumda bu yüzden sürekli kendim degiştirmek zorunda kalıyorum. Yeni akvaryum için paramı zor biriktirdim 1000tl kadar param oldu fakat akvaryuma anca yetiyor filtre almamda zaman alıcak. İkinci el satilan akvaryumlarda bazı kişiler tüm ekipmanlarıyla satiyorlar daha uygun fiyata geliyo ama cam kalınlığı çok sıkıntı. Ne yapabilirim hiç bilmiyorum. Onun omrünün sonuna kadar benimle ve saglıklı yaşamasını istiyorum. Eğer ikinci el akvaryumlar olursa çok rahatlayacağım.
 

cem

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
24 Eki 2012
Mesajlar
24,357
O kuru alanın cam kalınlığı. Akvaryum 10 mm cam kalınlığında olacak. Ben mobilyayı özel yaptırdım. Yarım ton ağırlık çekiyor.

Akvaryum temizliği başlı başına bela, aileniz bu işle uğraşmakta zorlanacaktır. Bu özveri isteyen bir iş. Su masrafı birşey değil, dış filtre olsa hayvan tek, 6 ayda bir genel temizlik yapılır. Kısmi su değişimleri suyu tazeler, ama elektrik tüketimi sorun. Ev faturasını ikiye katlar. Bu zamanda bu masraf başa çıkılacak gibi değil. Bir de şehirdışı üniversiteye gideceksiniz. Siz bakamadığınız gibi aklınız onda kalacak kaldı ki sizinde masrafınız olacak, bu zamanda okumak kolay değil. Öncelik sizsiniz, sizin eğitiminiz. Ailenizin dediği gibi sahiplendirme yapmanız daha mantıklı olacaktır.

Tam donanımlı bir sistem bugün 10.000 lirayı bulur hatta geçer. Ekipman, yemler ateş pahası oldu.
 

Asel

Yeni Üye
Katılım
23 Nis 2022
Mesajlar
9
O kuru alanın cam kalınlığı. Akvaryum 10 mm cam kalınlığında olacak. Ben mobilyayı özel yaptırdım. Yarım ton ağırlık çekiyor.

Akvaryum temizliği başlı başına bela, aileniz bu işle uğraşmakta zorlanacaktır. Bu özveri isteyen bir iş. Su masrafı birşey değil, dış filtre olsa hayvan tek, 6 ayda bir genel temizlik yapılır. Kısmi su değişimleri suyu tazeler, ama elektrik tüketimi sorun. Ev faturasını ikiye katlar. Bu zamanda bu masraf başa çıkılacak gibi değil. Bir de şehirdışı üniversiteye gideceksiniz. Siz bakamadığınız gibi aklınız onda kalacak kaldı ki sizinde masrafınız olacak, bu zamanda okumak kolay değil. Öncelik sizsiniz, sizin eğitiminiz. Ailenizin dediği gibi sahiplendirme yapmanız daha mantıklı olacaktır.

Tam donanımlı bir sistem bugün 10.000 lirayı bulur hatta geçer. Ekipman, yemler ateş pahası oldu.
İlginiz içim çok teşekkür ederim. Sahiplendirme işini düşüneceğim. Ama sahiplendirmeye karar verirsem kime verecegimi ve vereceğim kişiye nasıl güveneceğimi bilmiyorum. Ben bile onu bu kadar çok severken ona yeterli gelemiyorum bakmakta çok zorlanıyorum. Gitse bi dert kalsa bi dert oldu😔 hayırlısı olsun tekrardan çok teşekkürler🐢
 

cem

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
24 Eki 2012
Mesajlar
24,357
Bakım şartlarını anlatın ve akvaryum ekipmanlarını sorarak verin. Yani şartlarınızı anlatın. Heveslenip bilgisi olmayanlar var bu kişilere vermeyin. Önceden bakan ve yine bakmak isteyenler çıkıyor onlara verebilirsiniz. Hayvan küçük değil gerekli donanımda bir sistem gerekiyor.

Okul bitimi geri alma durumu da seçenekleriniz arasında bulunsun en azından hazır sistemi olup ikinci bir hayvan almak isteyene bu seçenek sunulabilir.
 

Asel

Yeni Üye
Katılım
23 Nis 2022
Mesajlar
9
Aklıma ilk gelen buydu aslında ama çevremde hiç oyle biri yok nereden bulacagımı bilmiyorum
 
Üst