Su kaplumbağası ne kadar büyür, yavru su kaplumbağası ne yer, kaplumbağa kaç yıl yaşar gibi merak ettiklerinizin yanı sıra hastalıkları, beslenmesi ve bakımı hakkında bir çok bilgiye sitemizden ulaşabilirsiniz.

Kırmızı yanaklı su kaplumbağası hakkında merak ettiğiniz tüm soruları sorabilir ve hızlıca cevap alabilirsiniz.

Üye Ol!

Akvaryum Yosun Rehberi

Akvaryum Yosun Rehberi​

Kaçınılmaz olarak hayatınızda bitki akvaryumunuzda veya su kaplumbağası akvaryumunuzda bir çeşit yosun oluştuğunu göreceğiniz bir zaman gelecek. Bazılarınız alglerin çiçek açması nedeniyle bu güzel hobiden vazgeçmeyi düşünmeye başlayabilir.

Yosun görünümü (alg çiçeği) bir tür "biyolojik sistem arızası" gösterir. Planlama aşamasında bir hata (veya bir dizi hata) yaptığımızı yüksek sesle ve net bir şekilde anlatıyor ya da başka türlü uygun ekipmanla ilgili bir kurulum problemimiz olduğunu ya da bazı çevresel faktörlerin doğru olmadığını söylüyor. Demek istediğim, yosunlarla savaşmamalıyız! NEDEN'i bulmalı ve onu ortadan kaldırmalıyız!

İyi bir haberimiz var: biraz uzmanlık kazanarak - veya ara sıra dengeyi desteklemek için akvaryum ekipmanınıza biraz daha fazla para harcayarak - kesinlikle yosun içermeyen güzel bir akvaryum peyzajı sağlayabileceksiniz. Sadece semptomları tedavi etmek asla iyi bir fikir değildir, algleri çıkarmak yeterli değildir (eğer çıkarılabilirse) ve yosun giderici kimyasallar (biyositler) kullanmak kesinlikle en kötü fikirdir. Bunun yerine sisteminizdeki kusurları bulun. Kulağa harika gelebilir, ancak en iyi tavsiyemiz Doğayı dinlemek ve doğru yaptığınızı bildiğiniz her şeyi tekrar etmemek.

Akvaryum Yosun Rehberi

Pekala, alglerin ortaya çıkmasına ne sebep olur?​

Kısaca: ışık ve amonyak varlığı . Ne kadar çok ışığa sahipsek (ve modern, yüksek teknolojili akvaryumlarda çok fazla ışık vardır), yosun oluşumunu tetiklemek için o kadar az amonyak gerekir. Bu nedenle yeni başlayan akvaryumcular, akvaryumlarını kurduktan sonra geleneksel, düşük teknolojili hobilere göre daha fazla yosun görürler.

Sorun şu ki, amonyak sadece "ortadan kaldırılamaz" - akvaryumunuzda daha büyük, günlük su değişiklikleri yapmadıkça - ama bu aynı zamanda bir semptom tedavisi olacaktır. Amacımız , suyumuzdaki amonyak seviyelerinin yükselmesine neyin sebep olduğunu bulmak - ve işlerin daha karmaşık hale gelmeye başladığı yer burası. Amonyak, suyunuzdaki organik elementlerin ayrışmasının bir sonucu olarak ortaya çıkar. Bunun birden çok kaynağı olabilir: kirli veya verimsiz filtre, ölen ve keşfedilmemiş balıklar, çürüyen bitki yaprakları, birikmiş saman vb.

Yıllarca yosun oluşumunun fazla Nitrat ve Fosfatlardan kaynaklandığını düşünürlerdi. Modern bilim, bitki büyümesini sınırlayacak ve böylece yaprakların çürümeye başlamasına neden olacak aşırı Nitrat (50 ppm'den fazla) ve Fosfat (5-10 ppm'den fazla) seviyeleri dışında bunun hiç doğru olmadığını kanıtladı. Bu ayrışma sürecini kendi gözlerinizle bile göremeyeceksiniz, hatta mikroskobik düzeyde çürüme bile tankta o kadar çok Amonyak oluşturabilir ki yosun görünecektir.

Diğerleri alglerin besinlerden kaynaklandığını düşüneceklerdir. Daha önce profesyonel bitki gübrelemesi kullanmadıysanız ( Green Aqua gübreleri gibi ) ve düzenli dozlamaya başladıysanız, alglerin çiçek açtığını görmeye başlayabilir ve tüm karışıklığın besinlerden kaynaklandığı konusunda yanlış bir fikir edinebilirsiniz. Bu kesinlikle doğru değil. Algler tıpkı bitkiler gibidir - ancak daha düşük bir evrim seviyesinde: besinleri severler. Non-invaziv alglerle dolu bir akvaryumunuz varsa ve onu uygun şekilde gübrelemeye başlarsanız, yosunlar da bitkilerinizle birlikte gelişmeye başlayacaktır. Her zaman başka bir sorundan kaynaklanan, daha önce önemsiz bir alg sorunu görülmeye başlayacaktır.

Sorunun çözümü, dozlamayı durdurmak veya gübreyi azaltmaya başlamak değil. Çözüm nedeni ortadan kaldırmaktır. Örneğin, neden basit bir besin eksikliği ise (önceki gübreleme yöntemiyle), algleri yok olana kadar dozlamaya ve çıkarmaya devam etmelisiniz (bitkiler "aşırı büyür" algler). Eğer asıl sorun (sadece) değilse, düzenli dozlama ve yosunların giderilmesinden daha uygun besin eksikliği yeterli olmayacaktır, çünkü orijinal sorunun bir parçası hala devam etmektedir. Bu durumda ek nedenleri bulmanız gerekecektir.

Bu kılavuz, yosun oluşumunun farklı nedenlerini bulmanıza yardımcı olacak ve bu nedenleri ele almanıza yardımcı olacaktır. Neyse ki, farklı alg türleri biraz farklı nedenleri gösterecek, böylece sorunun kaynağını aramaya nereden başlayacağınız konusunda bir ipucunuz olacak.

Yosun Türleri​

Akvaryum Kahverengi Algler - Diatomlar (Diatomaceae)​

Akvaryum Kahverengi Alg
Akvaryum Kahverengi Alg


Eski, CO2 olmayan akvaryumlarda düşük seviyeli aydınlatma veya yeni kurulan tanklarda yüksek seviyelerde Amonyak. Amonyak ve Silikatların varlığını sever - ikincisi kumdan, düşük kaliteli çakıldan, akvaryum kullanımına uygun olmayan taşlardan, zeolit bazlı filtre malzemesinden kaynaklanabilir ve ayrıca musluk suyundan da gelebilir.

İki yaygın türü vardır: Birincisi yapışkan kahverengi bir yüzey oluşturur, diğeri ise ince kahverengi iplikler şeklindedir.

"Tehlikeli" bir yosun türü değildir, kolayca çıkarılabilir (sadece akvaryum camını silerek) ve kolayca kaybolur. Otocinclus Affinis olarak yosun yiyiciler onu tüketecek ve hızlı bir şekilde yok edecektir. Düşük teknolojili (CO2 olmayan) akvaryumlarda ışık yoğunluğunu artırmanız gerekecektir. (şimdi aydınlatma saatleri) - ancak ışığı arttırmanın daha yüksek CO2 ve gübre ihtiyacına neden olacağını lütfen unutmayın . Yeni yüksek teknolojili akvaryumlarla zamanla kendiliğinden kaybolur. Fiziksel olarak çıkarmaya ve nitrifiye bakterilerin yayılmasına yardımcı olmaya çalışın . Daha eski, düzgün aydınlatılmış akvaryumlardaki görünüm, kötü su kalitesi ve Silikatların varlığını gösterecektir .

Oluşma Nedeni:
Yeni kurulan tank - Yeni kurulan akvaryumlar diatom yosunlarına yatkın görünüyor.
Fazla besin - Özellikle silika bir tetikleyici gibi görünmektedir. Su kaynağınızdaki silika konsantrasyonlarının ayrıntılarını içeren bir rapor için su dağıtım şirketinizle iletişime geçin.
Muhtemelen eski ampuller - Bazen eski ampuller diatom algleri için koşulları teşvik edebilir.

Çözüm:
Zaman - Fazla silikayı kullanmasına izin verin ve genellikle kendi kendine kaybolacaktır.
El ile çıkarma - Hızlı çıkarma için diyatomları elle sifon / kazıyın.
Algae Crew - Otocinclus ve Nerite salyangozları, bir tankı diatom temizlemede harikadır. Diğer alg türlerine de yardımcı olurlar.

Akvaryum Yeşil Nokta Yosunu - GSA (Choleochaete)​

Akvaryum Yeşil Nokta Yosunu

Akvaryum Yeşil Nokta Yosunu


Sert yüzeylerde küçük, yuvarlak noktalar - en çok akvaryum camında görülür. Ayrıca yavaş büyüyen bitkilerde , tipik olarak Anubias türlerinde de görünecektir . Sağlıklı akvaryumların algleridir, muhtemelen bir kısmını tüm akvaryumlarda göreceksiniz.

Fosfat ve / veya CO2 seviyeleri düşük olduğunda güçlü aydınlatmayı ve çiçeklenmeyi sever. Farklı yüzeylere güçlü bir şekilde yapışır, bu nedenle yosun yiyenler onu gerçekten çıkarmaz. Camdan çıkarmak ve gölgeli alanlarda düşük aydınlatmayı tolere eden yavaş büyüyen bitkileri yeniden dikmek için bir Yosun Kazıyıcı kullanın .

Orta ışıklı akvaryumlarda düzenli su değişimlerine ve verimli filtrasyona dikkat etmelisiniz , güçlü aydınlatma ile gübreleme rejiminizin ve CO2 enjeksiyonunun verimliliğini kontrol edin . Çoğunlukla Fosfat (PO4) eksikliğinden kaynaklandığından, lütfen daha fazla fosfat eklemeye başlayın.

Oluşma Nedeni:
Düşük fosfat (PO4) seviyeleri - neredeyse sadece fosfat seviyeleri tükendiğinde ortaya çıkar.

Çare:
Hurda cam - Camdan en kolay şekilde çıkarmak için bir jilet kullanın.
Doz Fosfatlar - PO4'ü 0.5-2.0 ppm'lik bir konsantrasyona kadar dozlayın.
Nerite Salyangozları - Nerite salyangozları, yapraklardan ve camdan yeşil lekeyi gidermenize yardımcı olabilir.

Akvaryum Yeşil Toz Yosunu - GDA​

Akvaryum Yeşil Toz Yosunu

Akvaryum Yeşil Toz Yosunu


Bu, çoğunlukla yüksek teknolojili bitkili akvaryumlarda bulunan bir algdir. Gerçekten küçük yeşil noktalar, akvaryum camı ve sert manzara üzerinde toza benzer bir tabaka oluşturur. Bu tür algler genellikle bitkilerde büyümez.
Bu tür alglerin kesin kökeni tam olarak bilinmemektedir, hareket edebilen tek tek hücrelerden oluşan bir zoospor türüdür. Esas olarak düşük CO2 seviyeleri ve düşük besin maddelerinden kaynaklanır . Yeni akvaryumlarda daha sık görülür.

Suda yüzen ve camdan çıkarılan hücreler bir süre sonra sert yüzeylere tekrar yapışacağından yosun sıyırıcılar bir çözüm değildir.

Bu alglerin 10-20 gün boyunca rahatsızlık duymadan büyümesine izin vermeniz gerekecek! Büyük parçalar halinde çıkarılabilen (emilebilen) kalın yeşil bir katman oluşturacak ve temel neden ele alınırsa daha sonra geri dönmeyecektir.

Oluşma Nedeni:
Ne yazık ki, GDA için somut bir neden bulamadım.

Çözüm:
Tek başına bırakın - GDA'nın sınırlı bir yaşam döngüsü var gibi görünüyor, bu nedenle, camdan kazımadan tam döngüye izin verirseniz, sertleşmeli ve yaklaşık 21 gün sonra düşmelidir. Bu sürenin sonunda, kalan GDA'yı camdan atın ve derinlemesine bir temizlik ve su değişimi yapın.
Nerite Salyangozları - Nerite salyangozları, camdaki GDA'nın bir kısmını yemeye yardımcı olabilir, ancak yukarıdaki yaklaşımın tamamen kaldırılması için muhtemelen uygulanması gerekecektir.

Akvaryum Yeşil Tüylü Yosunu (Oedogonium)​

Akvaryum Yeşil Tüylü Yosun

Akvaryum Yeşil Tüylü Yosun


Tüm iplik algleri düşük veya dalgalı CO2 seviyelerini gösteriyor! Karbondioksit dalgalanması, eşit olmayan CO2 seviyelerinden (örneğin bir pH bilgisayarından dolayı) veya doğru ayarlanmamış bir zamanlayıcıdan (CO2 seviyelerinin, ışık olduğu anda istenen seviyeye ulaşması gerekecek - hatta doğal ışık bile) neden olabilir. odası - görünür).

Tüylü Algler, bitki yapraklarında sadece birkaç milimetrelik ince iplikler oluşturan iplik algleridir. Esas olarak besin eksikliğinden (örneğin, tüm akvaryumdaki akış tarafından eşit olarak dağıtılmayan yerel CO2 eksikliği) nedeniyle bitkilerin acı çektiğini (yerel olarak çürüyen yapraklar) gösterir. Eski ve zarar görmüş yapraklarda görünebilir. Yosun yiyiciler ve Amano Karidesi onu yiyecek.

Nedeni ele almak için, uygun CO2 seviyelerini sağlamanız ve aydınlatma süresine göre CO2 enjeksiyonunu zamanlamanız gerekir (2-3 saat önce başlayın - ve ışıklarla birlikte kapatın). Lütfen doğal ışığı da dikkate alın. Örneğin sabahları ışık nedeniyle bitkilerin CO2 ihtiyacı artabilir - lambanız öğlen yansa bile.

Oluşma Nedeni:
Besin Dengesizliği - Aşağıdaki besin seviyeleri için çabalayın: N (10-20ppm), P (0.5-2ppm), K (10-20ppm), Ca (10-30ppm), Mg (2-5ppm), Fe (.1ppm) .
Düşük CO2 - Faunanın izin verdiği şekilde 20-30 ppm CO2 konsantrasyonu için çabalayın.

Çözüm:
Uygun besin / CO2 seviyelerini koruyun
Yosun Ekibi - Siyam Yosunu Yiyenler (SAE), Amano karidesi, Otocinclus ve Molly'lerin bu algleri yediği bilinmektedir.

Akvaryum Yeşil Sakal Yosunu - GBA​

Akvaryum Yeşil Sakal Yosunu

Akvaryum Yeşil Sakal Yosunu


Tüm iplik algleri düşük veya dalgalı CO2 seviyelerini gösteriyor! Karbondioksit dalgalanması, eşit olmayan CO2 seviyelerinden (örneğin bir pH bilgisayarından dolayı) veya doğru ayarlanmamış bir zamanlayıcıdan (CO2 seviyelerinin, ışık olduğu anda istenen seviyeye ulaşması gerekecek - hatta doğal ışık bile) neden olabilir. )

Yeşil Sakal Algleri, muhtemelen Yeşil Tüylü Alglerin daha öldürücü bir şeklidir. İnce uzun iplikler bitkilere ve sert peyzaja yapışacaktır. Birkaç santimetre büyüyebilir ve yüzeylerinde yoğun bir yeşil kaplama oluşturabilir. Bazen çok dekoratif olabilir. Yosun yiyenler bundan çok hoşlanacak.

Yüzeylere güçlü bir şekilde yapıştığı için mekanik olarak çıkarılması zor olabilir. iplikler sümüksü ve zayıf. Bitkisiz balık tanklarının tipik bir yosunudur, ancak kötü su kalitesi anlamına gelmez. Dikili tanklarda aydınlatma süresinin çok uzun olduğunu (8 saate düşürün) veya CO2 seviyelerinin çok düşük olduğunu veya suda yeterli Nitrat bulunmadığını gösterir.

Akvaryum Siyah Fırça Yosunu - BBA (Audouinella sp.)​

Akvaryum Siyah Fırça Yosunu

Akvaryum Siyah Fırça Yosunu


Genellikle Kara Sakal Yosunu olarak adlandırılır - bu, kurtulmak için çok zor bir türdür! Küçük siyah, koyu gri veya kırmızımsı tüy yumakları, yarım santimetre uzunluğunda ince siyah tutam yığınları veya yamaları halinde büyüyecektir. Güçlü akışlı yerleri sever, sert manzaraya ve suya daldırılmış ekipmanlara (filtre giriş ve çıkışları, iç filtreler, vb.) Yapışır. Sert suyunuz varsa, Kalsiyum iplere dahil olur ve yosun yiyiciler bundan hoşlanmaz. Siyam Yosun yiyen ve Amano karidesyiyecekler ama verimli değiller. Güçlü bir şekilde aydınlatılmış bir akvaryumda, CO2 eksikliğinden veya eşit olmayan dağılımından kaynaklanabilir, nihai çözüm bunu ele almak olacaktır. Zayıf aydınlatma ile su değişmeden önce suyun dinlenmesine yardımcı olacaktır. Musluk suyu (ve tatlı RO suyu) CO2 açısından zengindir - bu, bu algleri destekleyecektir, ancak yavaş büyüyen düşük teknolojili bitkiler bundan fayda sağlamayacaktır.

Bu, çıkarılması en zor alglerden biridir. Daha eski, çok kararlı verimli tanklarda bile görünür bir neden olmadan ortaya çıkar. Çoğu zaman tek çözüm, lekeleri teker teker, kahramanca ovalamayla ortadan kaldırmaktır ve bu, geri gelmeyeceğini asla garanti etmez. Bu araç, kaldırma işlemine büyük ölçüde yardımcı olur: ADA Pro seçici . Sıvı karbon katkı maddesi kullanmak (filtreyi kapatın, bir şırınga ile lokal olarak uygulayın) bu yosunların ölmesine yardımcı olacaktır. Kaybolmadan önce kırmızı ve beyazımsı bir renk alacaktır.

Oluşma Nedeni:
Besin Dengesizliği - potansiyel olarak fazlalık N, P, Fe. Aşağıdaki besin seviyeleri için çalışın: N (10-20ppm), P (0.5-2ppm), K (10-20ppm), Ca (10-30ppm), Mg (2-5ppm), Fe (.1ppm).
Düşük pH - Neil Frank, African Rift tanklarının hiçbir zaman BBA'ya sahip olmadığını gözlemliyor. BBA'nın asidik ortamlarda büyüdüğüne inanılıyor, bu maalesef çoğu bitkinin tercih ettiği şey.

Çözüm:
CO2'yi artırın - Bu, bitkilerin büyümesini teşvik edecek ve bu da bitkilerin kaynaklar için alglerle rekabet etmesine yardımcı olacaktır.
Excel / H202 tedavisi - Sorunlu alanları tedavi etmek için bir şırınga kullanın. BBA gri / beyaza döndüğünde manuel olarak kaldırın.
El ile çıkarma - Mümkün olduğunca çıkarmak için diş fırçası kullanın.
OxiClean işlemi - Başka hiçbir katkı maddesi olmadan yalnızca orijinal OxiClean'i kullandığınızdan emin olarak, bir OxiClean solüsyonundaki sert peyzaj öğelerini daldırın.
Uygun su değişimi / dozlama programını koruyun - haftalık / iki haftada bir değişiklikler.
Yosun Ekibi - Siyam Yosunu Yiyenler (SAE) ve Amano karidesinin bu algleri yediği bilinmektedir.
Bakır (tavsiye edilmez) - BBA'yı öldürecek bakır içeren ticari yosun öldürücüler vardır, ancak büyük olasılıkla bitkilerinizi de öldüreceklerdir.

Akvaryum Körlenmiş Ot (Cladophora)​

Akvaryum Körlenmiş Ot

Akvaryum Körlenmiş Ot


Bazıları yosun topunu Cladophora enfeksiyonunu yaymakla suçlayacak . Gerçek şu ki, yosun topu aslında bir tür Cladophora'dır. Yosun topu yavaş büyüyor, bu nedenle topun yüzeyinde büyüyecek olan algler tarafından kolayca saldırıya uğrayabilir.

Battaniye Otu, bir tür yosun gibi görünen kaba, dallanan bir yosundur. Bir noktaya pek yapışmaz ve oradan yayılır, böylece bitkilerinizin ortasından izole edilebilir ve çıkarılabilir. Yosununuzu kirletirse, onu sert bir şekilde kesmeniz gerekecektir.

Yosun yiyiciler bundan kaçınacaktır. Akışı ve CO2'yi iyileştirmek yardımcı olacaktır, daha zayıf aydınlatma bitkilere göre onu geri itecektir. Bu algler havada yayılmaz, bu nedenle akvaryumunuzda yalnızca laboratuvarda yetiştirilen bitkileri kullanırsanız, bundan tamamen kaçınabilirsiniz

Oluşma Nedeni:
Marimo Topları - Bu yosun topları ile aynı aileden oldukları için bazen Cladophora'yı akvaryumunuza tanıtabilirler.
Sağlıklı Koşullar - Ne yazık ki Cladophora, bitkilerinizin ihtiyaç duyduğu aynı sağlıklı su koşullarını destekliyor gibi görünüyor.

Çözüm:
El ile çıkarma - Mümkün olduğunca çıkarmak için diş fırçası / cımbız kullanın.
Excel / H202 tedavisi - Sorunlu alanları tedavi etmek için bir şırınga kullanın.
Şans -% 100 kaldırılması çok zor.

Akvaryum Yeşil Su​

Akvaryum Yeşil Su


Yeşil Su, yüzen alglerden kaynaklanır. Chlorella gibi gerçek yeşil alglerden kamçılılara kadar çok sayıda organizmadan oluşabilir. Çok çabuk ortaya çıkar ve ondan kurtulmak zordur.

Amonyak artışı, besin seviyesi sorunları veya düşük CO2'den kaynaklanır. Genellikle bir tür su kalitesi sorunu tarafından tetiklenir - örneğin, alt tabakayı rahatsız ettikten sonra suda salınan Amonyak. Su kalitesinin iyileştirilmesi (örneğin su değişiklikleri ile) sorunu çözmeyecektir. Algler çiçek açtıktan sonra, düşük besin koşullarında bile hayatta kalacaklar.

Sorunu çözmek için 4 günlük bir karartma yapabilirsiniz , ancak öldürülen alglerin Amonyak artışlarına neden olabileceğini unutmayın. Kesintilerle daima iyi havalandırma sağlayın. UV filtreleri yeşil suya karşı da oldukça etkilidir.

Üçüncü seçenek, bu algleri suyunuzdan saatler içinde temizleyecek ve daha fazla soruna neden olabilecek herhangi bir Amonyak üretmeyecek bir diatom filtre kullanılmasıdır. Bir diatom filtresi yapmak kolaydır, sadece biraz Diatomlu toprak (diyatomit) alın ve bunu geçici olarak filtrenizde kullanın. Uygulaması kolay gibi görünen başka kimyasal çözümler de vardır, ancak bunlar ideal olmaktan uzaktır çünkü algleri öldürebilirler, ancak hassas balıklarınız veya bitkileriniz için olumsuz etkileri olabilir.

Bulanık ama yeşil olmayan su, yüzen kirpiklerden kaynaklanır (akvaryumcular arasında infüzyon olarak da bilinir). Bu küçük canlılardan bazıları klorofillere sahip olacak, böylece ışığı kullanabilecek ve düşük besinli koşullarda da gelişebilecekler. UV filtre işlemi ve diatom filtresi ile birlikte bir karartma yapmanız gerekecektir . Yeşil suyun akvaryum hobisinde kendine göre avantajları vardır: Bunu Artemia ve Cladoceras'ı (su pireleri) yumurtadan çıkarmak için yiyecek olarak kullanabilirsiniz.

Oluşma Nedeni:
İlk Kurulum - Genellikle bir akvaryumun ilk kurulumundan kısa bir süre sonra, mikroorganizmaların (akvaryumla beslenen serbest yüzen plankton) tam olarak yerleşmesinden önce bulunur.
Besin Dengesizliği - Aşağıdaki besin seviyeleri için çabalayın: N (10-20ppm), P (0.5-2ppm), K (10-20ppm), Ca (10-30ppm), Mg (2-5ppm), Fe (.1ppm) .
İlaç - ilaç tankın biyofiltresini etkiliyorsa.

Çözüm:
Yeşil su için bir dizi tedavi vardır:
Karartma - ışıkları kapalı bırakın ve 5 gün boyunca depodan her türlü ortam ışığını engelleyin. Bitkileriniz, yosunların sahip olmadığı rezervlere sahiptir, bu nedenle hayatta kalacaklar, ancak bir hafta kadar biraz çirkin görünebilir.
Diatom / Mikron Filtresi - ince partikül filtreleri suyu temizleyebilir.
UV Sterilizatörü - yosunları ultraviyole ışıkla vurarak suyu temizler. Bazı raporlar, UV ışığının su sütunundaki besinleri de etkilediğini söylüyor.
Topaklaştırıcılar - Küçük parçacıkları bir araya toplayarak mekanik filtrasyonunuzun onları sudan çıkarmasına olanak tanır. yani AquaClear
Su piresi - Bir damızlık ağına yerleştirilen daphia, algleri tüketecektir.
Küçük Su Değişiklikleri - her gün temizlenene kadar küçük (% 5-10) su değişiklikleri yapın.

Notlar: Mikroorganizmaların yerleşmesini engelleyen büyük su değişimlerinden kaçının.
Tedavilere ek olarak, sorunun kaynağını belirleyip ortadan kaldırdığınızdan emin olun, aksi takdirde geri dönebilir.

Akvaryum Su İpek Yosunu (Spirogyra)


Akvaryum su ipek


Pürüzsüz bir dokunuşla uzun ve güçlü ipler oluşturur. Mikroskop altında çok dekoratif, iplik tüm uzunluk boyunca uzanan yeşil bir spiraldir. Bir balık karkasının neden olduğu, çakıl veya alt tabakayı bozarak önceki bir Amonyak artışını gösterir.

Bir kez ortaya çıktığında ortadan kaldırmak zordur çünkü bu alglerin ihtiyaçları bitkilere çok benzer. Bir karartma ve sıvı karbon kür yardım genellikle olacak. Özellikle yosun yiyenler bundan hoşlanmazlar, ancak akvaryumda başka yosun yoksa yer.

Akvaryum Yeşil İp Yosun​

Akvaryum yeşil ip yosunu


Uzun, açıklık boyutunda dişlere sahiptir. Diş fırçasına sarılarak toplanabilir ancak yosunlardan arındırılması neredeyse imkansızdır.

Bazıları, dengesiz bitki beslenmesinin veya bir şekilde daha büyük miktarlarda suda çözünen kök sekmelerindeki bileşenlerin neden olabileceği sudaki aşırı demirin bir sonucu olarak ortaya çıktıklarını söylüyorlar.
Sıklıkla saç yosunu ile birlikte görülür. Büyük miktarda suyu değiştirin ve dozaj rejiminizi yeniden düşünün. Siyam Yosun yiyen ve Amano karides bu yosunları yiyecektir.

Akvaryum Saç Yosunu (Rhizoclonium)​

Akvaryum saç yosunu


Birkaç santimetre uzanan ince, pamuklu yün benzeri yeşilimsi grimsi iplikler. Yüzeylere yapışmazlar. Sıklıkla düşük besin seviyeleri ile ortaya çıkar. Aynı zamanda düşük CO2 seviyelerine ve düşük su akışına da bağlıdır. Yosun yiyenler onu sevecek, tüm otobur balıklar için iyi bir tamamlayıcı besindir. Çakıl ortaya çıktıktan sonra temizlenmesi tavsiye edilir. Güçlü akış büyümesini sınırlayacaktır.

Oluşum Nedeni:
Aşırı demir seviyeleri - Konsantrasyonlar> 0.15ppm

Çözüm:
El ile çıkarma - Mümkün olduğunca çıkarmak için diş fırçası kullanın.
Uygun su değişim programını koruyun - haftalık / iki haftalık değişiklikler.
Besin Maddelerini Yeniden Dengeleyin - Aşağıdaki besin seviyeleri için çalışın: N (10-20ppm), P (0.5-2ppm), K (10-20ppm), Ca (10-30ppm), Mg (2-5ppm), Fe (.1ppm) .

Akvaryum Geyik Boynuzu Yosunu (Compsopogon sp.)​

Akvaryum Geyik Boynuzu Yosunu


Gri veya mavimsi boynuza benzeri dallardan oluşan iplikler oluşturur. Tipik olarak yaprak kenarlarında tüy şeklinde görülür. Yüzeye yakın alanları sever. Sert yapışır ve yüzey gerçekten yağlı olduğundan çıkarılması neredeyse imkansızdır.

Yüksek Amonyak seviyeleri, düşük akış ve besin dengesi sorunları bu alglerin görünümünü destekleyecektir. Tıkanmışsa ve akış zayıfsa çakıl ve filtreyi temizleyin. Enfekte olan yaprakları kesin. Filtreyi birkaç dakika durdurarak sıvı karbon katkı maddeleri uygulayın - algler kırmızıya dönecek ve ölecektir.

Oluşum Nedeni:
Besin Dengesizliği - Aşağıdaki besin seviyeleri için çabalayın: N (10-20ppm), P (0.5-2ppm), K (10-20ppm), Ca (10-30ppm), Mg (2-5ppm), Fe (.1ppm) .
Düşük CO2 - Faunanın izin verdiği şekilde 20-30 ppm CO2 konsantrasyonu için çabalayın.

Çözüm:
El ile çıkarma - Mümkün olduğunca çıkarmak için diş fırçası kullanın.
Su değişimi - Haftalık / iki haftada bir su değişim programını koruyun.
CO2'yi artırın - Bu, bitkilerin büyümesini teşvik edecek ve bu da bitkilerin kaynaklar için alglerle rekabet etmesine yardımcı olacaktır.
Ağartma işlemi - Etkilenen öğeleri / dayanıklı bitkileri, 1:20 oranında ağartıcı / su kullanarak bir ağartıcı / su çözeltisine batırın. Bunları tanka geri koymadan önce, öğenin herhangi bir ağartıcı kokusu içermediğinden emin olun.
OxiClean işlemi - Başka hiçbir katkı maddesi olmadan yalnızca orijinal OxiClean'i kullandığınızdan emin olarak, bir OxiClean solüsyonundaki sert peyzaj öğelerini daldırın.
Uygun makro (NPK) dozaj şemasını koruyun

Not:Çoğu balık / inverts geyik boynuzu yosunu yemeyecektir.

Bakteriler​

Akvaryum Mavi-Yeşil Yosunu - BGA (Siyanobakteriler)​

Akvaryum Mavi-Yeşil Yosun


Düşük nitrat seviyeleri, amonyak artışları ve kirli substrat veya filtreden kaynaklanır. Mavi-yeşil Algler aslında fotosentez yapan bakterilerdir. Akvaryumda görülebilecek birçok türü vardır. Bazıları, ayrışan organik maddeler içeren yüksek nitrojen seviyeli alt tabakalarda gelişecek, diğerleri ise tamamen nitrojensiz ortamlarda görünecektir. En yaygın olanları, alt tabaka yüzeyinde ve bitkilerde bir plak oluşturacak mavi-yeşil, gri veya siyah renkli türlerdir. Bu plak, su değişimleri sırasında bir hortumla kolayca emilebilir, ancak nedeni ele almazsanız genellikle yeniden ortaya çıkacaktır.

Akvaryumun dibinde, ön cam ve yanlarda cam ile alt tabaka veya bitkiler arasında da sıklıkla görülür. Ortaya çıktığında hızla yayılmaya başlayacak ve ekosisteminiz için tehlikeli hale gelebilir. İstila aynı zamanda akvaryumunuzun etrafındaki kötü bir koku ile de karakterizedir. Mavi algler, balıkları ve bitkileri öldürebilecek toksinler üretebilir, bu nedenle yayılmaları hızla durdurulmalıdır.

Son çare olarak antibiyotik kullanmamız gerekir. Burada bakterilerle uğraştığımız için, eritromisin antibiyotikleri etkilidir, ancak bu aynı zamanda substrattaki ve filtremizdeki nitrifikasyon bakterilerini de öldürecektir! Bu ciddi bir önlemdir. Bu yolda yürümeyi seçerseniz, nitrat bakiyenize dikkatlice bakmanız ve filtre ve substratınızı filtre bakteri katkı maddeleri ile yeniden kolonize etmeye çalışmanız gerekir. BGA çok istilacı görünmüyorsa, düzenli su değişimleriyle ve hızlı büyüyen gövdeli bitkiler kullanarak onu çıkarmayı deneyebilirsiniz. Akvaryumunuzda nitrat seviyeleri düşükse, bunu 10-30 ppm'ye çıkarmak isteyebilirsiniz.

Oluşma Nedeni:
Düşük nitratlar - Genellikle nitrojen / nitratın tamamı su kolonundan çıkarıldığında bulunur. Bu tetikleyici bir durum olsa da, bakterinin kendisi tarafından kalan azotu kullanarak şiddetlenir.
Yüksek organik - Aşırı besleme veya depodaki aşırı organik madde BGA'yı tetikleyebilir.
Eski ampuller - Bazen ampuller artık kullanılabilir ışık yaymadığında ortaya çıkar. Bu, bitkilerinizin artık bakterilere karşı rekabet edememesinden kaynaklanıyor olabilir.
Yetersiz su sirkülasyonu - Bitkili bir akvaryumda sirkülasyon çok önemlidir, böylece besinlerin yerel olarak tüketildiği yerlerde "ölü noktalar" bulunmaz, ancak taze olanlar baştan sona yeniden sirküle edilmez.

Çözüm:
Nitratları artırın - Konsantrasyon ~ 5 ppm'ye ulaşana kadar nitratları dozlayın.
Hızlı büyüyen bitkiler ekleyin - bu, kaynaklar için alglerin rekabetini aşmaya yardımcı olur.
Karartma - BGA ışık olmadan yaşayamaz.
Excel / H202 tedavisi - Sorunlu alanları tedavi etmek için bir şırınga kullanın. Ardından ölü yamaları manuel olarak kaldırın.
Eritromisin - bakterileri öldürmek için yarı dozda antibiyotik kullanın. Mardel Labs ' Maracyn , eritromisin içerir ve çoğu bitkiye zarar vermeden etkili bir şekilde kullanılmıştır.

Akvaryum Yüzey Kirliliği​

Akvaryum yüzey kirliliği


Yüzey pisliği gerçekte yosun değildir - aslında bakteridir! Sudaki bitkiler stres altındayken (CO2, besin ve hatta sıcaklık sorunlarının neden olduğu) protein salgılar. Tamamen şeffaf olan protein sudan daha hafiftir, bu nedenle yüzeyde birikerek ince bir tabaka oluşturur ve farklı bakteri türleri için ideal ortam görevi görür. Tıpkı bir laboratuar Petri kabı gibi ... Sonunda protein tabakasını değil, aslında bakterileri göreceksiniz.

Bu protein tabakası aynı zamanda belirli algler için yaşam desteği sağlayacaktır - bu, rengini yeşile çevirecektir. Alg içermeyen versiyon opak görünecektir. Çekiciliğin yanı sıra Yüzey Kirliliği başka bir olumsuz biyolojik etkiye sahiptir: yüzeydeki gaz değişimini sınırlar. Bu, CO2 ve oksijen dengesizliğine neden olabilir ve filtre bakterilerinin gelişmek için çok fazla oksijene ihtiyaç duyması nedeniyle daha fazla alg sorununa yol açabilir.

Yüzeydeki pislikleri düzenli olarak temizlemek çok önemlidir. Ekosisteminizin genel dengesine dikkat etmenin ve bitkilerin protein üretimini sınırlamanın yanı sıra, bu tabakayı kaldırmak için birkaç önlem alabilirsiniz. Yüzeydeki pislikleri sürekli veya geçici olarak temizlemek için bir Yüzey Sıyırıcı kullanabilir veya su yüzeyini kırmak için gece için zambak borularını yükseltebilirsiniz. Güçlü havalandırma da onu ortadan kaldıracaktır. Sık su değişimi, iyi mekanik filtreleme, aktif karbonun düzenli (ancak sürekli değil) kullanımı da yardımcı olacaktır. Hızlı bir temizleme yöntemi olarak suyun üstüne bir mutfak havlusu koyun ve hızlıca çıkarın, bu yöntemi yeni havlularla tekrarlayın. Bu, Yüzey Kirliliğini tamamen ortadan kaldıracaktır.


Akvaryum Bulanık Su​

Akvaryum bulanık su


Beyaz (opak) su veya bulanık, sütlü su çoğu zaman fazla, fazla büyümüş faydalı bakterilerden (insanlar için tehlikeli değildir) kaynaklanır. Yeni tanklarda aşırı su arıtma ürünlerinin (bakteri kolonileri) kullanılmasından kaynaklanabilir, eski tanklarda bakteri dengesizliğinin bir işaretidir. Filtreyi temizledikten sonra deneyimleyebiliriz - bu, terazinin daha kırılgan olduğu zamandır.

Çoğu durumda, iyi filtreleme ve iyi biyolojik dengeye sahipsek, bulutlu su birkaç gün sonra kendiliğinden kaybolacaktır. Su değişiklikleri aynı zamanda dengenin geri kazanılmasına da yardımcı olacaktır, ancak temel nedeni ele almayacaktır.

Bulanık su gitmezse , semptomları tedavi etmek için bir UV filtresi kullanın . UV ışığının sterilize edici bir etkisi vardır, bu nedenle sudaki tüm bakterileri öldürecektir. ( UV filtresi ayrı bir su pompasına bağlanabilir, bu nedenle, resimdeki yeşil borulardan görüldüğü gibi, takmak için filtre hortumunu kesmenize gerek kalmaz.)

Mantarlar​

Akvaryum Beyaz Mantar​

Akvaryum Beyaz Mantar


Bu, içinde Red Moor ahşabı bulunan yeni akvaryumların düzenli bir misafiridir . Her zaman (!) Ahşabın üzerinde beyaz sümüksü yüzey - lekeler veya sürekli küfler şeklinde görünür. Kesinlikle zararsızdır ve 1 veya 2 hafta sonra kendiliğinden kaybolacaktır. Mantarın görünümü, bu tür ahşapta bulunan organik materyal ve sporlardan kaynaklanır. Görünüşü kaçınılmazdır ve sudaki zararlı maddeleri serbest bırakmayacağı için yok olana kadar beklemeliyiz. Bazı yosun yiyiciler onu bile yer. Görünüşünden hoşlanmıyorsanız ve kaybolmasını beklemek istemiyorsanız, diş fırçası ile fırçalayabilirsiniz.

Eski tanklarda mantar iki yerde bulunabilir: balık leşlerinde ve çürüyen yiyeceklerde. Bunların fiziksel olarak çıkarılması (emmek veya bir pinet ile çıkarmak) sorunu çözecektir.

Diğer Sorunlar​

Akvaryum Kahverengi Su veya Sarı Renkli Su​

Akvaryum kahverengi su


Su, çeşitli nedenlerle renklendirilebilir. Sert manzara, kahverengi suyun arkasındaki bir numaralı sebeptir. Driftwood, suya biraz renk katacak tanenleri serbest bırakabilir. Dark Iron Wood ve Mangrov Kökleri , daha uzun süreler (yıllar) için bile önde gelen renk kaynaklarıdır. Doğada sıklıkla koyu renkli kahverengi sular görebiliriz, hatta bunlar gibi sularda daha iyi gelişen bazı balık türleri için doğal yaşam alanı görevi görürler - Amazonas sularını hatırlıyor musunuz? Green Aqua, açıkça bu koşulları üretme amacına sahip olan ADA Black Water gibi belirli ürünler sunmaktadır .

Bu renklendirmeden memnun değilseniz, düzenli ve daha büyük su değişimleri ile onu iyileştirebilirsiniz, ancak tanenlerin çoğu ahşabınızdan suya salınana kadar çok sabırlı olmanız gerekecektir. Filtrenizde daha büyük miktarlarda Seachem Purigen kullanmak , akvaryum suyunun şeffaflığını büyük ölçüde artıracaktır - saatler içinde kristal netliğinde görüntü elde edeceksiniz. Purigen'in emme kapasitesi sınırlıdır, bu nedenle bir süre sonra geri dönüştürmeniz veya değiştirmeniz gerekebilir.

Daha düşük kaliteli akvaryum camının (opti-beyaz cam değil) suyun biraz kahverengimsi görünmesine neden olabileceğini öğrenince şaşıracaksınız. Mümkünse oldukça şeffaf, berrak, opti-beyaz bir cam akvaryuma sahip olmaya çalışın .

Akvaryum Kötü Koku​

Eski "geleneksel" balık tanklarının kokusunun aksine, modern Doğa Akvaryumu'nda hiç koku olmamalıdır. Kristal berraklığındaki su ve canlıların uyumu, gaz çıkarmayan bir eko-sistem yaratmalıdır. Doğa Akvaryumunuz kokuyorsa, bunun nedeni sistemde bir sorun olması ve su yüzeyinden havada gazların salınmasıdır.

Geleneksel "akvaryum kokusu" (bataklık kokusu) esas olarak organik bozunma sonucu oluşan Amonyak gazından gelir. Amonyak, daha yüksek konsantrasyonlarda idrar gibi kokar.

Bu kokular genel hijyen sorunlarına işaret edecektir: çakıl temiz değil (yanlış alt tabaka türü), filtre temiz değil, sistem iyi tasarlanmadı (haftalık filtrasyonunuz var), bitkiler CO2 eksikliğinden dolayı çürüyor ve / veya besinler, suyunuzu değiştirmezsiniz ve akvaryumunuzu düzenli olarak temizlersiniz vb.

Akvaryumunuz kokuyorsa, iyice temizlemeniz, filtreyi temizlemeniz, daha büyük bir su değişimi yapmanız ve nitrifikasyon bakterilerinin işlerini yapabilecekleri koşullar yaratmanız, Amonyağı Nitrata dönüştürmeniz gerekir. Alt tabakada geri dönüşü olmayan çürüme varsa, akvaryumunuzu parçalara ayırmanız ve alt tabakayı değiştirerek yeni bir ekosistemle baştan başlamanız bile gerekebilir.

Akvaryum Bulanık Su - Bakteriyel Çoğalmalar​

Suyun bulanıklığına bakteriler neden oluyorsa, daha fazla filtre edici bakteri eklemek soruna yardımcı olmaz. Ayrıca, daha güçlü filtreleme veya sık su değişiklikleri büyük olasılıkla işe yaramaz hale gelecektir. Seachem Clairy'yi kullanmayı deneyebilirsiniz . Sorun geri gelirse , filtre ortamına biraz Aktif Karbon eklemek isteyebilirsiniz . Bu sorunu çözmezse, bir UV filtresi takmanız gerekecek .


Akvaryum Köpüklü Su Yüzeyi​

Köpüklü su yüzeyi, bir tür Yüzey Kirliliği'dir (yukarıda tartışılmıştır). Suyunuzun üstündeki protein tabakası bakterilerle doludur ve bu, akvaryumunuzda gazların kaçmasına izin vermeyen bir "başlık" oluşturur - böylece bu tabakanın altında birikerek kabarcıklar oluşturarak sonunda bir köpük oluştururlar. Daha fazla ayrıntı için lütfen Yüzey Kirliliği açıklamasına bakın.

Akvaryum Karartma Nasıl Yapılır​

Karartmanın Temel Adımları​

1. Karartmaya başlamadan bir saat önce balığı besleyin . Sürecin tamamı boyunca yemeyeceklerdir. Onları aşırı beslemeyin, onlara normal miktarda yiyecek verin.

2. Mümkün olduğunca çok yosunu fiziksel olarak çıkarmaya çalışın . Yosun sıyırıcıları, diş çalıları, yosunlardan etkilenen yaprakları temizleyici vb. Kullanın.

3. Bir % 50 su değişimi .

4. Tüm kesinti süreci boyunca CO2'yi kapatın .

5. Karartma sırasında bitkilerinizi gübrelemeyi bırakın

6. Karartma sırasında sisteme oksijen sağlamak için bir hava pompası takın veya içeri akan zambak borularını yükseltin.
Köşelerde bile ışık girmesine izin vermeden akvaryumu kaplayacak kalın bir örtü alın . Battaniyenin suya düşmemesi için akvaryumun üstünü bir şeyle örtün. (Buharlaşma ayrıca ıslatabilir ...) Siyah bir sarma folyosu alsanız en iyisi olur .

7. Akvaryumunuzu tamamen siyah folyo ile (birkaç kez sararak) veya battaniyeyle örtün. Işık kesinlikle oraya girmemelidir. Tüm kenarları ve köşeleri kontrol edin.

8. Akvaryumu 5 gün böyle bırakın. GÖZETLEMEK YASAKTIR!

9. 5 gün sonra , balığı rahatsız etmemek için kapağı yavaş yavaş , yavaş yavaş ve dikkatli bir şekilde çıkarın . Akvaryum ışığını açmadan önce en az 30 dakika bekleyin.

10. Ölü algler kolayca tıkayabileceğinden filtreyi temizleyin. Filtrenizdeki bakterileri uzun süre açık bırakarak veya filtre malzemesini klor içeren musluk suyunda durulayarak öldürmediğinizden emin olun.

11. Daha büyük bir su değişimi yapın ve kalan yosunu fiziksel olarak çıkarın

12. Işığınızı önümüzdeki hafta boyunca günde 4 saat olacak şekilde ayarlayın .

13. Normal dozlamaya başlayın ve CO2'yi açın (başlangıçta 4 saatlik aydınlatma dönemine ayarlanmıştır.)

Unutmayın, bir karartmanın yosun çiçeklerinin altında yatan sorunu çözmediğini unutmayın. Bunu çözmezseniz, yosunlar geri dönebilir. Şimdi balıkları fazla beslemeye başlamayın. Bitkilerin de bayılma nedeniyle acı çekebileceğini ve bundan sonra bir süre farklı görünebileceklerini unutmayın. Işığa ulaşmaya çalışırken yukarı doğru belirgin bir büyüme yaşadıklarını fark edeceksiniz.

Kaynak1: greenaqua.hu
Kaynak2: guitarfish.org
Çeviri ve Revize: Ahmet Karakurt
 
Son düzenleme:
Sorun yaşadıkça dönüp dönüp okuyacağımız bir rehber olmuş ellerine sağlık Ahmet teşekkür ederiz bu bilgiler için.
 
Geri
Üst