Sitemize kaydolarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilecek, paylaşabilecek ve kaplumbağanız hakkında merak ettiğiniz sorulara cevap bulabileceksiniz.

Üye Ol!

fakirhaneden saray'a :D

cansell

Taç 1 Üye
Katılım
2 Ara 2008
Mesajlar
614
dün gece gittim kapluşuma baktım ): çok mutsuzdu yeni malzemeler almıştım ama kuru alanı ısıtmak için lamba almıştım.Ama onu takacak bir şey olmadığı için malzemeleri iyice tamamladıktan sonra kurarım dedim.Fakat kapluş hem mutsuzdu hem de çok kirlenmişti suyu, bir de çok azalmıştı.Bende kalktım kolları sıvadım.Yeni malzemeler almıştım onları mavi damlalı suya koydum kumu boşalttım.Siteden okuduğum gibi de kireçlenmiş eşyaları, akvaryumu sirkeyle yıkadım tertemiz oldu :) filtreyi yeni aldım bir de o içindeki bitkileri onlar naylon yalnız ama çok canlı gibi duruyo :)
merak edenler için fiyat listesi vericem :)
atman filitre:12.90 tl
ısıtıcı:20tl
bitkilertoplam:3tl
kurualan kaydırmazı:1 tl
kurualanı ben resim çantasından yaptım :) üstünede kaymasın diye halıların altına koyulan kaydırmazdan yapıştırdım (; ve iki camın arasına sıkıştırdım hiç düşmüyor çok sağlam oldu akvaryumu temizlerken de çıkarabilinceke şekilde (;
bakarken de lütfen maşallah diyin nazar değmesin :)
mailto:/img34/9930/img0722wq.jpg
mailto:/img38/9158/img0723ia.jpg
mailto:/img43/3773/img0724g.jpg
mailto:/img15/8165/img0725x.jpg
dün gece kuru alanda uyudu.Gittim baktım çıkmış öyle korktum ki çıkmaz hep suyun içinde kalırdı.Bizim ufaklık hemen alıştı kapağıda örttüm sol tarafı açık bıraktım ki kuru alan sıcak olsun.Sabaha kadar yatmış, sabah kalktım ki suyun içinde :) o mutlu olunca bende mutlu oluyorum ya çok güzel bir şey gerçekten :)
 

sRc

Bronz 2 Üye
Katılım
2 May 2009
Mesajlar
82
Isıtıcının biraz daha suda kalması lazım degilmi kafası dışarda kalıcak diğer kısmı suda yada bazı ısıtıcılar var suya tam gömülebiliyor
 

aragorn

SKF Delisi
Katılım
30 Eyl 2008
Mesajlar
2,176
Evet ısıtıcıyı biraz yan koymanız bir kısmının daha su içinde kalmasını sağlar. Oldukça güzel olmuş, uzun yıllar beraber olmanız dileğiyle.
 

cansell

Taç 1 Üye
Katılım
2 Ara 2008
Mesajlar
614
ya ben onu yapmayı düşündüm ama biraz dışınıda ısıtmasını istedim kurualanı yani kapağı kapayınca hafif açık bırakıyorum kapağı içerisi hamam gibi oluyo kuzumda çıkıyo kurualan uyuyo :D
 

sRc

Bronz 2 Üye
Katılım
2 May 2009
Mesajlar
82
:) :) Benim akvaryumun kapagıda kapatıyorum içierisi sıcak oluyor ısıtıcıdan da tasarruf oluyor ;) Buharlaşma oluyor ama su takviyesi yapıyorum
 

panpon

Altın 2 Üye
Katılım
7 Eyl 2009
Mesajlar
281
bende yatay koyuyorum ısıtıcıyı ama öylede oluyorsa sağlıklar diliyorum kaplumbağana ;)
 

cansell

Taç 1 Üye
Katılım
2 Ara 2008
Mesajlar
614
teşkkür ederim hepinize sizinde kapluşlarınızla mutlu olmanızı diliyorum ve yine belirticem bu site gerçekten bağımlılık yapıyo :D
 

panpon

Altın 2 Üye
Katılım
7 Eyl 2009
Mesajlar
281
gerçekten öyle oluyor.Bilgisayara girince ilk iş siteyi açmak oluyor :D
 

volkan0312

Bronz 4 Üye
Katılım
10 Eki 2008
Mesajlar
44
Tebrik ederim gayet temiz görünüşlü ve net bir paludaryum olmuş.Fakat merak ettiğim birşey var.Kuru alanı cama nasıl monte ettiniz?Kaplumbağanız büyümeye başlayınca ( çabuk büyüyorlar zira benimki 10 ayda neredeyse 10 cm olsu) kuru alanınız onun ağırlığını çekebilecek mi?Bir ikincisi de kuru alan ısıtma lambasını göremedim resimde onu nasıl yerleştiriyorsunuz?
 

aragorn

SKF Delisi
Katılım
30 Eyl 2008
Mesajlar
2,176
Kuru alanı uzun vadeli süre sağlam şekilde sabit tutabilmek istiyorsanız en iyi yol akvaryum camına silikonlamaktır. Vantuzlar kaplumbağa büyüdüğünde yetersiz kalıyor dediğiniz gibi.
 

cansell

Taç 1 Üye
Katılım
2 Ara 2008
Mesajlar
614
Kusura bakmayın, bayadan beri giremiyorum siteye.Okullar falanda açıldı bir de üniversiteye hazırlanıyorum.,dershane bayram falan derken.Neyse kapluşum şu anlık çok küçük pek büyümüyor benimki.Gayet iyi besliyorum ama büyüyünce de bir çaresine bakacağım şu anlık pek düşünemiyorum.Başka şeylerle meşgul kafam bu arada yenisiniz galiba hoşgeldiniz...
 

hayvanmania

Yeni Üye
Katılım
22 Kas 2009
Mesajlar
1
ısıtıcının özelliklerini bilmiyorum ama çoğu ısıtıcı tamamen su içinde olmazsa bozuluyor. kuru alan için ayrıca ısıtıcı bir spot lamba koymalısın (kaplumbağanın 25 cm uzağında olmalı )gündüzleri lambayla gece de akvaryumun kapağını kapatarak sürekli sıcak olmalı hava ve su sıcaklığı arasında aşağı yukarı 5 derece fark olmalı yoksa akciğer enfeksiyonuna yakalanıyorlar.ciddi bir hastalık çok sıkıntılı.
 

aragorn

SKF Delisi
Katılım
30 Eyl 2008
Mesajlar
2,176
Bir noktayı düzeltmek gerek. Kuru alan lambası için net bir uzaklık vermek doğru değildir. Çünkü örneğin 60 wattlık bir lamba 20 cm den kuru alanı 32 dereceye kadar ısıtabilirken, 40 wattlık bir lamba 10 cm den 32 dereceye kadar ısıtabilir. Bu nedenle en iyi yöntem kullandığınız lambaya ve uzaklığa göre kuru alanı derece ile ölçerek doğru mesafe ve lambanın watt gücüne karar vermeniz.
 

cansell

Taç 1 Üye
Katılım
2 Ara 2008
Mesajlar
614
tavsiyeleriniz için sağolun ama 3 aydır kapluşumla birlikteyim ve gayet iyi bakıyorum. ve neler yapılmasını gerektiğini biliyor, elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum.
 

istiridye

Bronz 2 Üye
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
87
Tebrikler akvaryumunuza mükemmel ve sade bir görünüm vermişsiniz inşallah kapluşunuzla mutlu bir hayat geçirirsiniz; fakat unutmadan sorayım dedim ;

Büyük bir akvaryumun temizliğini nasıl yapabilirm ?
 
Üst