Sitemize kaydolarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilecek, paylaşabilecek ve kaplumbağanız hakkında merak ettiğiniz sorulara cevap bulabileceksiniz.

Üye Ol!

İç filtre elektiriği

tubidik

SKF Delisi
Katılım
9 Haz 2009
Mesajlar
2,321
Arkadaşlar iç filtrenin su kaçmaması gereken yerleri varmı? benim filtre çalışırken suda ikiye ayrıldı. Süngerli yere ve üstte pervane gibi bir yer vardı oralara su girdi.hava çıkan yer de ıslandı.artık eskisi gibi hava vermiyor suya ve sesi de azaldı ama bu arada gitmemesi gereken bir yerlere su kaçmış olabilirmi. çalıştırıp baya bir bekledim ama beni çarpmadı elektrik. yine de kapluşa bişey olmasından korktum.
 

aragorn

SKF Delisi
Katılım
30 Eyl 2008
Mesajlar
2,176
Yok endişe etmeyin devre tamamlanmadığı için filtre su içinde ayrılsa bile elektrik çarpmaz akım oluşmaz. İç filtrenin su kaçmaması gereken herhangi bir yeri yok hatta tam tersine eğer su dışında kalcak olursa bir kısmı bile, motor yanar aşırı derecede ısınacağı için. Filtrenizin süngerini ve o pervanenin olduğu yeri akan su altında ve ya akvaryum suyu ile temizleyin, hava hortumunu da temizleyin. Bir de filtreyi fazla derine yerleştirmeyin, tepesi su yüzeyinden 2-3 cm kadar aşağda olcak şekilde yerleştirmeniz yeterli gelecektir. Fazla derinde olduğu zaman da suyun basıncı arttığı için hava hortumu yeterli derecede hava veremeyebiliyor. Bunları deneyip yeniden takın filtrenizi sorun düzelecektir muhtemelen.
 

tubidik

SKF Delisi
Katılım
9 Haz 2009
Mesajlar
2,321
teşekkür ederim. kapluş tedirgin olduğu için hiç çalıştırmıyordum zaten filtreyi ama bıktım valla hergün temizlemekten koca akvaryumu. Dediklerini yapıp tekrar çalıştırayım.
 

aragorn

SKF Delisi
Katılım
30 Eyl 2008
Mesajlar
2,176
Rica ederim. Zaten her gün su değişimi ve temizlik yaparsanız filtrasyona katkı sağlayan bakterilerin de üremesini engellersiniz bu da sudaki dengeyi bozar. Forumda azot döngüsünü anlatan bir yazı vardı orda daha ayrıntılı bilgiler bulabilirsiniz. Korksa da zamanla alışır siz sürekli çalıştırın iç filtrenizi.
 

kubrabekmez

SKF Delisi
Katılım
30 Eyl 2008
Mesajlar
940
İlk başta benimki de tedirgin olmuştu öyle ki firar yapmayı sevmeyen kaplumbağam ilk kez firara kalkışmıştı suya atınca kaçıyordu kuru alana oradan da çıkmaya çalışıyordu, akım onu sürüklüyordu.. Ama sonra bir alıştı artık onun üstünde, hava veren borusunun dibinde yaramazlık yapıyor. İnanın çok zor oluyor su her gün sararıyor özellikle de akvaryumda bir küçük taşı haraket ettirseniz bile( mercan gibi) bütün pislikler suyun içinde yüzmeye başlıyor dipten kalkarak... İğrenç oluyoır, suyun berraklığı bile olmuyor... Filtrede su kaçması diye bir şey olacağını zannatmiyorum çünkü ben de motor kafasını hep yıkıyorum çeşma altında hem düşününce süngerli yere su zaten kaçıyor oradan da motor kafasına gitmesi çok kolay. Yani bir şey olmaz.
 
Üst