Sitemize kaydolarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilecek, paylaşabilecek ve kaplumbağanız hakkında merak ettiğiniz sorulara cevap bulabileceksiniz.

Üye Ol!

Yem yememe sorunu!!

AbbasHimmetSakir

Yeni Üye
Katılım
11 Eyl 2010
Mesajlar
6
Arkadaşlar Selam.

Daha önceden konu açmıştım, 2 kaplumbağam vardı yanlarına 1 tane daha almıştım, o yeni aldığım kaplumbağa yem yemiyor hiç. Bugün 5.gün diğer kaplımbağalarımı ilk aldığımda 2 gün sonra yem yemeye başlamışlardı bayada büyüdüler. Ama bu arkadaşımız yem yemedi hala. Akvaryumcuyu aradım kıyma ver dedi, kıyma verdim gene yemiyo, ayrı bi yerde verdim yine yemedi.

Ama diğer 2 kaplumbağam ölümüne yiyor kıymaları :)

Yeni aldığım kaplumbağamın sorunu ne olabilir, ama pskikolojik mi? Diğer 2 kaplumbağamın baskısı yüzünden olabilir mi? Ne de olsa hassas hayvanlar..Ama aralarında 1 cmden fazla büyüklük yok, benim kaplumbağalarım yeni aldığım arkadaşı istemiyor olabilirler mi acaba?

Bu arada yeni aldığım kaplumbağam aşırı derecede hareketli ve altındaki desenlerinin olduğu kabugun kenarlarında cok hafif turunculuk var. Benimkilerde de cok hafif derecede olmaya başladı. Yeni aldığım kaplumbağa hastalıklı olma ihtimali nedir?

Benimkiler her zamankinden daha hareketli hatta bana cok alıştılar beni gördükleri zaman hemen cama falan yapısıyolar bana bakıyolar :)
 

edi=büdü

Gümüş 4 Üye
Katılım
8 Eki 2009
Mesajlar
141
kıyma vermeniz iyi değil bence kıymayı vermeyin iştahla yeseler bile
hastalıklar hakkında fazla bilgim yok ama belki hastalıklı olabilir bişi diyemem yem olarak ne kullanıyorsunuz onu yazarsanız sevinirim :D:D ve yanigelen kapluşu boyu nedir eski kapluşlarla arasında nekadar büyüklük var bu büyüklük soruna yol açabilir birbirlerine saldırabilirler
 

AbbasHimmetSakir

Yeni Üye
Katılım
11 Eyl 2010
Mesajlar
6
edi=büdü' Alıntı:
kıyma vermeniz iyi değil bence kıymayı vermeyin iştahla yeseler bile
hastalıklar hakkında fazla bilgim yok ama belki hastalıklı olabilir bişi diyemem yem olarak ne kullanıyorsunuz onu yazarsanız sevinirim :D:D ve yanigelen kapluşu boyu nedir eski kapluşlarla arasında nekadar büyüklük var bu büyüklük soruna yol açabilir birbirlerine saldırabilirler



Kurutulmuş Karides yemi var. Bi tüpün içinde;

Adı : " Classica Premium Turtle Shrimp "

Önceki kaplumbağalarımın birinin boyu 7.5 cm diğeri 7 cm

Yeni kaplumbağanın boyu 5 cm

Bazen bizim büyük olan kaplumbağa suyun içinde bunun üzerine cıkıyor kumu eşeler gibi bişey yapıyo buna
 

yes23

Platin 5 Üye
Katılım
13 Eyl 2010
Mesajlar
326
Kaplumbağalar yeni bir ortama girdiklerinde karşısındaki kaplumbağa kendisinden büyükse korkar. Eğer diğer kaplumbağalarınız yeni kaplumbağanıza iyi davranırsa bir süre sonra korkusunu yenecek ve o da yem yemeye başlayacaktır. Bir iki gün daha bekledikten sonra eğer aynı durum devam ederse bir veterinere başvurun. Size gerekeni söyleyecektir.

Not: Elinizi uzatınca kafasını kaldırıyorsa yem bekliyor fakat umduğu yemi bulamıyorsa yemiyordur. Aldığınız satıcıya kaplumbağayı hangi yemle beslediğini sorabilirsiniz.
 
Üst