Sitemize kaydolarak, topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilecek, paylaşabilecek ve kaplumbağanız hakkında merak ettiğiniz sorulara cevap bulabileceksiniz.

Üye Ol!

mavi damla

brk649

Gümüş 5 Üye
Katılım
10 Eki 2008
Mesajlar
126
Tepkime puanı
0
arkadaslar mavi damla kullanmak istiyorum bende var ama balıklar içindir dio kaplumbağanın olduğu akvaryumun içerisine damlatılırsa zararı olurmu
 

kubrabekmez

SKF Delisi
Katılım
30 Eyl 2008
Mesajlar
925
Tepkime puanı
0
Ad soyad
Kübra BEKMEZ
Olmaz o bende de var. Zaten o mavi damlanın amacı akvaryum suyunu canlı yaşamına uygun hâle getirmektir.
 

beliz

Gümüş 1 Üye
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
203
Tepkime puanı
0
Ad soyad
beliz
evet başta vitamin sanmıştım adam söylemedi ya sonra anladım:)
 

cort724

Bronz 3 Üye
Katılım
8 Şub 2009
Mesajlar
69
Tepkime puanı
0
Ad soyad
yunus dündal
bu mavi damla akvaryumcularda bulunurmu ve fiyatı ne kadardır?
 

aragorn

SKF Delisi
Katılım
30 Eyl 2008
Mesajlar
2,176
Tepkime puanı
0
evet çoğu petshopta bulunuyor.. fiyatı 3-5 tl civarı.. contra-ıchyto diye de geçiyor adı
 

ozlemb

Gümüş 2 Üye
Katılım
22 Ocak 2009
Mesajlar
194
Tepkime puanı
0
Ad soyad
ll
mavi damla şeklinde değilde bir de toz olan mavi var var ikisi aynı mı bilmiyorum ama o da methilen mavisi olarak geçiyor, eczanelerde bulunuyor.. çok az atılıyor, bildiğim kadarı ile dezenfektan.
 

aragorn

SKF Delisi
Katılım
30 Eyl 2008
Mesajlar
2,176
Tepkime puanı
0
evet aynı ikisi de.. metilen mavisi genelde akvaryumcularda pek bulunmuyor.. çok çok az kullanmak gerekiyor zaten ürünün içindeki kullanma talimatında da yazar uygun miktar.. mesela contra için su değişimin yapıldığı ilk gün her 10 litre su için 2 damla, sonraki 2.ve 3. günde her 10 litre için 1er damla kullanılmalı... miktarı aşmamak gerek etkili bir dezenfektan olduğu için zararlı olabilir aşırı kullanım..
 

ozlemb

Gümüş 2 Üye
Katılım
22 Ocak 2009
Mesajlar
194
Tepkime puanı
0
Ad soyad
ll
evet zaten aşırı kullanımda kapluşda masmavi oluyor :) ben ilk aldığımda bir çay kaşığı koydum su lacivert oldu ,, hemen geriye değiştirdim suyu ve birkaç partikül denecek kadar az attım..
 

cort724

Bronz 3 Üye
Katılım
8 Şub 2009
Mesajlar
69
Tepkime puanı
0
Ad soyad
yunus dündal
yani ben bu mavi damlayı eczaneden almak istesem eczaneciye bana ne ver diyecem mavi damla dersem anlarmı?
 

ozlemb

Gümüş 2 Üye
Katılım
22 Ocak 2009
Mesajlar
194
Tepkime puanı
0
Ad soyad
ll
methilen mavisi demen gerekir, zaten 5 liralık alsan çok gider..
 

cort724

Bronz 3 Üye
Katılım
8 Şub 2009
Mesajlar
69
Tepkime puanı
0
Ad soyad
yunus dündal
5 liralık mı? açıkmı satılıo bu damla ??
 

ozlemb

Gümüş 2 Üye
Katılım
22 Ocak 2009
Mesajlar
194
Tepkime puanı
0
Ad soyad
ll
damla değil eczanedeki toz halinde, zaten bu bir hammadde, damlasıda var toz şeklide.. toz olanı istediğin kadar getirtebilirsin eczaneden. damla hali akvaryumcularda zaten var tercih senin hangisini rahat temin edebilirsen.
 

ozlemb

Gümüş 2 Üye
Katılım
22 Ocak 2009
Mesajlar
194
Tepkime puanı
0
Ad soyad
ll
rica ederim (msn dilinde foruma yazma :)
 

aragorn

SKF Delisi
Katılım
30 Eyl 2008
Mesajlar
2,176
Tepkime puanı
0
tmm saol yerine tamam sağol yazalım yani :) kısaltmalar ve harf atlamalar msn dilinden kastedilen..
 

cort724

Bronz 3 Üye
Katılım
8 Şub 2009
Mesajlar
69
Tepkime puanı
0
Ad soyad
yunus dündal
özür dilerim birdaha yapmam
 

aragorn

SKF Delisi
Katılım
30 Eyl 2008
Mesajlar
2,176
Tepkime puanı
0
rica ederiz ya ne demek :) sadece hatırlatalım diye söyledik Türkçemizin doğru kullanımına ön ayak olabilmek için bi nebze de olsa.. özür dilemenize falan hiç gerek yok yani :) rica ederiz
 

ozlemb

Gümüş 2 Üye
Katılım
22 Ocak 2009
Mesajlar
194
Tepkime puanı
0
Ad soyad
ll
evet özüre gerek yok :) rica ederiz..
 
Üst