Su kaplumbağası ne kadar büyür, yavru su kaplumbağası ne yer, kaplumbağa kaç yıl yaşar gibi merak ettiklerinizin yanı sıra hastalıkları, beslenmesi ve bakımı hakkında bir çok bilgiye sitemizden ulaşabilirsiniz.

Kırmızı yanaklı su kaplumbağası hakkında merak ettiğiniz tüm soruları sorabilir ve hızlıca cevap alabilirsiniz.

Üye Ol!

Kaplumbağamın Kabuğunda Beyazlık, Sürekli Uyuma ve Kuru Alanda Kalma Sorunu

ugur.altnsy

Yeni Üye
Katılım
15 Haz 2026
Mesajlar
2
Herkese merhaba,

Aramıza yeni katılan, henüz 2.5 - 3 cm boyutlarında iki adet bebek kırmızı yanaklı su kaplumbağam var. Onları alalı henüz 1 hafta oldu. Ancak kaplumbağalarımdan bir tanesinde, ekte paylaştığım fotoğraflardaki gibi bir beyazlık/lekelenme mevcut. Diğer kaplumbağamda ise herhangi bir sorun görünmüyor.

Uyguladığım Mevcut Bakım ve Rutinler:
  • Sularını düzenli olarak dinlenmiş su ile değiştiriyorum ve Reeflowers su düzenleyici kullanarak uygun hale getirmeye çalışıyorum.
  • Su sıcaklığı şu an 26-27 °C civarında, evin oda sıcaklığı ise ortalama 25-26 °C.
  • Henüz tepeden ısıtacak bir ısıtıcı lambam yok (en kısa sürede edineceğim).
  • Kabuktaki beyazlık için mantar ihtimaline karşı 2-3 günde bir Deep Fix Turti-Clean antiseptik jel uyguluyorum. Uygulamayı kaplumbağayı sudan çıkarıp, kabuğunu tamamen kuruladıktan sonra kulak pamuğu yardımıyla yapıyorum. Yaklaşık 45 dakika dışarıda jelin emilmesini bekletip ardından suya geri bırakıyorum.
Genel Durumu ve Davranışları:
  • İştah: İştahında hiçbir sorun yok, ne verirsem fazlasıyla ve iştahla yiyor.
  • Hareketsizlik: İştahı iyi olmasına rağmen gün içinde sürekli kuru alana çekiliyor ve orada sürekli uyuyor, çok halsiz duruyor.
Bu kabuktaki beyaz leke tam olarak nedir, mantar mıdır? Ayrıca iştahı yerinde olmasına rağmen gün boyu kuru alanda sürekli uyumasının sebebi ne olabilir ve bu durumu düzeltmek için acilen ne yapmam gerekiyor?

Deneyimli arkadaşların yardımlarını bekliyorum. Şimdiden çok teşekkürler.

IMG_1012.webp
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1014.webp
    IMG_1014.webp
    1.3 MB · Görüntüleme: 4
  • IMG_1017.webp
    IMG_1017.webp
    1.2 MB · Görüntüleme: 4
Foruma hoşgeldiniz.

En kısa zamanda akvaryumlu bir sisteme geçin. Minimum 50 litre olmak üzere 50-60-80-100 ne kadar büyük alırsanız o kadar uzun süre gider. Derinlikte önemli sığ suda olmaz. Boyca uzun akvaryum yüzerek sağlıklı biçimde gelişimlerini sağlarken, derinlik akciğer gelişimi için gereklidir.

Lamba önemli kabuk içinde gerekli. Mantar yosun gibi biolojik oluşumlara karşı kabuğu kurutarak üremelerinin önüne geçer.

Kabuktaki mantar değil plaka kavlamış.

O kabuk jelini direk çöpe atın o zararlı. Kabuğun nefes almasını önleyip her türlü kabuktaki oluşumları izole edip çıkmasını önler. Bir nevi vernik gibidir. Kabuğu zamanla deforme eder.

Hayvanlar en geç 21:00'de uyumalı daha ileri saate kadar ayakta ise yorgunluktan gündüzde uyurlar.
 
Foruma hoşgeldiniz.

En kısa zamanda akvaryumlu bir sisteme geçin. Minimum 50 litre olmak üzere 50-60-80-100 ne kadar büyük alırsanız o kadar uzun süre gider. Derinlikte önemli sığ suda olmaz. Boyca uzun akvaryum yüzerek sağlıklı biçimde gelişimlerini sağlarken, derinlik akciğer gelişimi için gereklidir.

Lamba önemli kabuk içinde gerekli. Mantar yosun gibi biolojik oluşumlara karşı kabuğu kurutarak üremelerinin önüne geçer.

Kabuktaki mantar değil plaka kavlamış.

O kabuk jelini direk çöpe atın o zararlı. Kabuğun nefes almasını önleyip her türlü kabuktaki oluşumları izole edip çıkmasını önler. Bir nevi vernik gibidir. Kabuğu zamanla deforme eder.

Hayvanlar en geç 21:00'de uyumalı daha ileri saate kadar ayakta ise yorgunluktan gündüzde uyurlar.
Öneriler için çok teşekkür ederim, 3-4 gün içerisinde 60x40x45 lik bir akvaryum yapıyorum gerekli malzemeleri alıyorum, Dış filtre su isiticisi gibi şeyleri. Jel kullanımını kesiyorum o zaman. Bir sorun yok o zaman diye anlıyabilir miyim?
 
Yok sorun yok. Ama dış filtre için henüz erken. İç filtre ile idare edin. Sunsun hj752 ayarında bir filtre alın.

Ömürlük dışı akvaryumlarda dış filtreyi önermiyorum çöp oluyor. Az para değil. Yine de siz bilirsiniz.
 
Geri
Üst